مطالب مرتبط:
معمای غیبت ژنرال ارشد روس/ آیا گراسیموف کشته شد؟
بیانیه روحانی پس از ردصلاحیت: چرا دلایل رد صلاحیت را با مردم در میان نمی گذارید؟/ شورای نگهبان جریان مأیوس سازی مردم را تقویت کرد/ آیا شما مصلحت نظام را بهتر از مردم و رهبری تشخیص می دهید؟/ معتقدم باید در انتخابات شرکت کرد اگرچه مرا هم رد کرده باشند
آیا قیمت بنزین سه نرخی می شود؟ نفت، گاز و پتروشیمی
آیا فروش نان در نانوایی ها سهمیه بندی شد؟ +ویدئو
آیا واقعا باید روزانه 8 لیوان آب بنوشیم؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 بهمن 1402 ساعت 14:552024-01-25پزشكي

بیماری ایکس چیست؟ /آیا برای یک اپیدمی دیگر آماده ایم؟


بیماری ایکس یک بیماری واقعی نیست بلکه نامی است که سازمان بهداشت جهانی برای بیماری فرضی عفونی و ناشناخته ای در نظر گرفته است که قابلیت انتقال از یک کشور به کشور دیگر و ایجاد اپیدمی دارد و یا حتی می تواند قاره های مختلف را درگیر کند و منجر به پاندمی شود.

- درحالی که بیماری ایکس در حال حاضر وجود خارجی ندارد، محققان، دانشمندان و متخصصان امیدوارند پیشاپیش برنامه و نقشه ای طراحی کنند تا با اجرای دستورهای آن بتوان با این ویروس فرضی جنگید و نظام های بهداشت و درمان را برای مواجه با آن آماده کرد.

  هفته گذشته، در مجمع جهانی اقتصاد، جلسه ای با عنوان آماده سازی برای بیماری ایکس با مدیریت رییس سازمان بهداشت جهانی، تدروس آدهانوم گابریسوس برگزار شد.

او در این جلسه درباره روش های جدیدی صحبت کرد که برای آماده سازی نظام های بهداشت و درمان جهت مواجه با تهدیدهای پاندمی مرگ بارتری که ممکن است در آینده پیش بیاید، لازم است.

  او در این نشست گفت: در صورت پیش آمدن یک همه گیری جدی تر، حتماً عده ای از مردم خواهند گفت این وضعیت ترس و وحشت به وجود خواهد آورد.

به همین دلیل بهتر است منتظر چنین وضعیتی باشیم و خود را برای آن آماده کنیم چون همه گیری ها بارها در طول تاریخ برایمان اتفاق افتاده اند.


برچسب ها: بیماری - سازمان بهداشت جهانی - بهداشت و درمان - بهداشت - بهداشت جهانی - آماده سازی - جهانی
آخرین اخبار سرویس:

بیماری ایکس چیست؟ /آیا برای یک اپیدمی دیگر آماده ایم؟

بیماری ایکس چیست؟ /آیا برای یک اپیدمی دیگر آماده ایم؟