مطالب مرتبط:
چرا ازبکستان به طالبان سفارت داد؟
چرا ازبکستان به طالبان سفارت داد؟
چرا سرمربی تیم ملی وزنه برداری به ازبکستان نرفت؟
پیروزی ایران برابر ازبکستان
برد پرگل دختران فوتسال ایران مقابل ازبکستان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 بهمن 1402 ساعت 10:352024-02-05بين الملل

چرا ازبکستان به طالبان سفارت داد؟


در آن زمان دولت ازبکستان برخلاف دیگر کشورهای آسیای مرکزی و روسیه، در مقابل طالبان رویکرد «اقدام مثبت برای دریافت پاسخ مثبت» را روی دست گرفت که این رویکرد مؤثر واقع شد.

- در آن زمان دولت ازبکستان برخلاف دیگر کشورهای آسیای مرکزی و روسیه، در مقابل طالبان رویکرد اقدام مثبت برای دریافت پاسخ مثبت را روی دست گرفت که این رویکرد مؤثر واقع شد.

طالبان که با تصرف ولایات شمالی در همسایگی ازبکستان قرار گرفته بود، در پاسخ به اقدامات مثبت ازبکستان ، هیچ گاه اجازه فعالیت تخریبی را به حرکت اسلامی ازبکستان و دیگر گروه های مخالف دولت ازبکستان نداد.

بر اساس اخبار منتشر شده، ازبکستان یکی از همسایگان شمالی افغانستان، سفارت این کشور در تاشکند را به نماینده وزارت خارجه حکومت طالبان واگذار کرده است.

هر چند احمدخالد علمی سفیر قبلی افغانستان در ازبکستان در دو و نیم سال گذشته با حکومت طالبان کار می کرد اما اکنون ازبکستان با پذیرش کاردار معرفی شده از سوی حکومت طالبان رسماً سفارت افغانستان را به حکومت طالبان سپرده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، واگذاری سفارت افغانستان در ازبکستان به حکومت طالبان در حالی انجام شد که تاشکند از بدو روی کار آمدن حکومت طالبان، در سطح دوفاکتو روابط نزدیکی با حکومت طالبان داشته و سفر مقامات ازبک به کابل تا سطح معاون نخس


برچسب ها: ازبکستان - طالبان - آسیای مرکزی - افغانستان - اقدام - کشور - دیگر
آخرین اخبار سرویس:

چرا ازبکستان به طالبان سفارت داد؟

چرا ازبکستان به طالبان سفارت داد؟