مطالب مرتبط:
این وام را با حساب یارانه بگیرید
با حساب یارانه وام بگیرید
دریافت وام آسان شد / یکروزه با ضمانت کارت یارانه وام بگیرید / جزییات وام قرض الحسنه 200 میلیونی بلاعوض
یک خبری خوش؛ این وام را با حساب یارانه بگیرید
این وام را با حساب یارانه بگیرید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 بهمن 1402 ساعت 16:072024-01-30سياسي

این توصیه را جدی بگیرید


چه اتفاقی افتاده است که اگر تا دیروز اعمال جراحی زیبایی در بین برخی از زنان اهمیت داشت، اکنون بسیاری از مردان هم به این سمت گرایش پیدا کرده اند و در سطح محله و جامعه فراوان مردان و پسران جوان را می بینیم که در این چرخه گرفتار شده اند؟ - فارس پلاس؛ عباس شمسعلی در یادداشتی نوشت: اندیشمندان برجسته سیاسی در گوشه ای از تعریف مفهوم آزادی، به طرح نکته ای می پردازند که قابل تأمل است؛ اینکه گاه انسان در مسیر زندگی اش تصمیماتی شخصی می گیرد که برخلاف اینکه گمان می کند این انتخاب و تصمیمش بر اساس آزادی کامل و سلیقه و ذائقه خودش است، کاملا یا تا حد زیادی تحت تأثیر هنجارهای نانوشته و سلیقه های اجتماعی برساخته به او تحمیل شده است.

به عبارتی شاید و به احتمال نزدیک به یقین ممکن است اگر این تحمیل پردامنه و سوق دادن اجتماعی او را دربر نگرفته بود، تصمیمش چیز دیگری بود.

اتفاقاً یکی از نمونه ها و مثال های عینی که در برخی کتب و مقالات این اندیشمندان سیاسی به آن اشاره شده؛ مثال زنانی است که تصمیم به جراحی زیبایی می گیرند و خود را در معرض انواع و اقسام اعمال به اصطلاح زیبایی قرار می دهند.

از نظر این اندیشمندان، این زن ها به ظاهر با انتخاب و سلیقه و تصمیم آزادانه خود دست به چنین انتخابی زده اند اما درواقع، این انتخاب نه از روی آزادی بلکه تحت تاثیر ه


برچسب ها: اجتماعی - جراحی زیبایی - عباس شمسعلی - آزادی - مردان - انتخاب - زیبایی
آخرین اخبار سرویس:

این توصیه را جدی بگیرید

این توصیه را جدی بگیرید