مطالب مرتبط:
خطر جنگ داخلی بین تگزاس و دولت فدرال آمریکا
در ایالت تگزاس آمریکا چه خبر است؟ احتمال جنگ داخلی در ایالت متحده چقدر جدی است؟ چرا خطر شورش جو بایدن را تهدید می کند؟ + فیلم و عکس
درگیری بایدن و فرماندار تگزاس بر سر مرزهای جنوبی آمریکا؛ جنگ داخلی در راه است؟
درگیری بایدن و فرماندار تگزاس؛ جنگ داخلی در آمریکا در راه است؟
مسکو: رزمایش های ناتو خطر وقوع حوادث نظامی را افزایش می دهد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 بهمن 1402 ساعت 10:202024-01-27بين الملل

حوادث آمریکا و خطر متوهمین داخلی


آمریکا متشکل از 51 ایالت است که هر کدام برای خود حاکمیت و فرمانداری مجزایی دارند و گارد ملی آمریکا هم جدای از ارتش آمریکا در این ایالت ها مستقل عمل می کند.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا اخیرا دستور داده که سیم خاردارهای مرز ایالت تگزاس با مکزیک که جدیدا نصب شده است را جمع آوری کنند.

فرماندار تگزاس این دستور را اجرا نکرده است و در مقابل هم رییس جمهور آمریکا به نیروهای ارتش دستور داده در جهت مقابله با گارد ملی تگزاس در این ایالت عمل کرده و سیم خاردارهای مرز مکزیک را جمع آوری کنند.

در ادامه این تنش بر اساس اخباری که منتشر شده است، 26 ایالت دیگر از فرماندار تگزاس در سرپیچی از دستور بایدن حمایت کرده اند و دونالد ترامپ هم که در انتخابات قبل از بایدن شکست خورده و هم اکنون کاندیدای ریاست جمهوری است وارد میدان شده و از فرماندار تگزاس حمایت کرده است.

همان طور که می دانید ایالت تگزاس دومین ایالت از نظر جمعیت، اقتصاد و گستره جغرافیایی در آمریکاست و پیشتر هم سودای جدایی خواهی و استقلال طلبی داشته است و در مناقشه اخیر هم مقامات این ایالت تهدید کرده اند که در صورت اصرار بایدن به جمع آوری سیم خاردارهای مرز مکزیک موضوع استقلال را بررسی خواهند کرد.


برچسب ها: آمریکا - ایالت - فرماندار - رییس جمهور آمریکا - تگزاس - ایالت تگزاس - دستور
آخرین اخبار سرویس:

حوادث آمریکا و خطر متوهمین داخلی

حوادث آمریکا و خطر متوهمین داخلی