مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1402 ساعت 14:402024-02-18سياسي

دامادی که شب عروسیش دزدیده شد


سید محمد فرزند سید محمد حسن الهی طباطبایی، برادر زاده علامه طباطبایی و خواهر زاده شهید قاضی طباطبایی در سال 1317 در تبریز چشم به جهان گشود.

وی دوران تحصیلی خود را تا نهم در مدرسه پرورش، - تا یازدهم در مدرسه حکمت در میدان دانشسرای تبریز و پایه دوازدهم را در دبیرستان نظام گذراند، او در تمام دوران تحصیلی خود شاگرد اول کلاس و مدرسه بود.

پای صحبت های سید محمد الهی طباطبایی می نشینیم تا خاطراتی از قیام 29 بهمن مردم تبریز را بازگو کند.

طباطبایی در گفت وگو با ایسنا، به حمایت و هواداری اش از محمد مصدق در دوران دبیرستان به تبعیت از اساتیدی همچون آقای امیرخیزی اشاره کرد و افزود: روزی مدیر مدرسه آقای میرفخرایی من را به دفتر صدا کرد و گفت که این مدرسه شبیه مدارس دیگر نیست که هر کاری خواستی بکنی، بعد از این اتفاق ترک تحصیل کردم تا در مدرسه نظام امتحان بدم، در آن امتحان نمره قابل قبولی را کسب کردم ولی پدرم اجازه نداد تا در ارتش خدمت کنم، او همیشه تاکید می کردکه استادان دانشگاه شماها در زندان ها هستند و تو باید برای آزادی آنها تلاش کنی.

وی ادامه داد: در سال 1344 در کارخانه کبریت سازی کار می کردم و سرهنگ سلیمی رییس ساواک با هیکلی درشت اندام به من گفت که باید با ساواک همکاری کنی در غیر اینصورت نمی گذاریم کار و ازدواج کنی و حتی خانه بخری، به دلیل ع


برچسب ها: طباطبایی - مدرسه - سید محمد - دبیرستان - محمد - تبریز - تحصیل
آخرین اخبار سرویس:

دامادی که شب عروسیش دزدیده شد

دامادی که شب عروسیش دزدیده شد