مطالب مرتبط:
فوری/ اعلام جزییات پایان مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی/ متقاضیان خرید باید بدانند
فروش فوری 2 خودروی چینی شاسی بلند از امروز + شرایط و زمان تحویل
فوری /  سوتی عجیب غریب رییس سازمان سینمایی: خواندن دعای سال تحویل آن هم با غلط در اختتامیه جشنواره فجر
21 هزار مترمربع معبر تحویل معاونت عمرانی شهرداری کرج شد
دستور قطع تحویل قطعات جنگنده های اف-35 به اسراییل
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 بهمن 1402 ساعت 10:062024-02-13اقتصادي

جزییات واردات و تحویل خودروهای خارجی


از آغاز فرآیند واردات خودرو تاکنون 10 هزار و 500 دستگاه خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده و حدود 4 هزار خودرو نیز به مشتریان تحویل داده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در سال 1397 به دلیل محدودیت های ارزی، براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا واردات خودرو تا پایان اردیبهشت 1401 ممنوع شد.

  در آن سال بعد از اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران علاوه بر ممنوعیت واردات خودرو اتفاقات دیگری نیز در حوزه خودرو در کشور رخ داد و در کنار خروج شرکت های خودروسازی خارجی بین المللی از ایران وضعیت تولید خودرو در کشور به شدت کاهش یافت به طوری که تولید خودرو در سال 1396 از یک میلیون و 532 هزار دستگاه به 756 هزار دستگاه در سال 1397 کاهش یافت؛ در این سال همچنین 200 هزار دستگاه خودرو ناقص نیز تولید شده بود.

  با توجه به کاهش شدید تولید خودرو در کشور، بازار خودرو دچار نابسامانی شد و قیمت خودرو به شدت افزایش می یافت به طوری که بسیاری از سوداگران، پول های سرگردان خود را وارد بازار خودرو کردند و با خرید و فروش خودرو بازار این کالای مصرفی را به هم ریختند و آن را تبدیل به بازار کالای سرمایه ای کردند.

   * عزم دولت سیزدهم برای سامان دادن به بازار خودرو با روی کار آمدن دولت سیزدهم عزم دولت جزم شد تا نابسامانی های حوزه تولید و بازار خودرو


برچسب ها: خودرو - واردات خودرو - تولید خودرو - تحریم های آمریکا علیه ایران - شورای عالی هماهنگی اقتصادی - دستگاه - واردات
آخرین اخبار سرویس:

جزییات واردات و تحویل خودروهای خارجی

جزییات واردات و تحویل خودروهای خارجی