مطالب مرتبط:
نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ورودی دکتری تخصصی دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام شد
آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی از 7 بهمن
روند ساخت مسکن کارکنان وزارت علوم با حضور رییس جمهور آغاز می شود
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مجوز پارک فناوری سلامت گرفت
استخدام 325 نفر در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا پایان 1402
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 بهمن 1402 ساعت 15:052024-01-27دانش

نظر رییس علوم پزشکی اهواز درباره دلایل کمبود دستیار تخصصی


رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت کمبود دستیار تخصصی گفت: درصدی از این مساله به دلیل سهمیه ای است که در پذیرش دانشجو به وزارت بهداشت تحمیل می شود؛ - ایسنا/خوزستان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت کمبود دستیار تخصصی گفت: درصدی از این مساله به دلیل سهمیه ای است که در پذیرش دانشجو به وزارت بهداشت تحمیل می شود؛ ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی بی دلیل افزایش یافت و این ظرفیت بین دیگر دانشگاه ها و عمدتا تهران توزیع شد.

دکتر محمدحسین سرمست در گفت وگو با ایسنا، با اشاره کمبود تعداد دستیاران پزشکی اظهار کرد: برای مدیریت این شرایط، علاوه بر وزارت بهداشت بقیه نیز باید کمک کنند.

از یک سو در جامعه برخوردهای تند و غیرمتعارفی با پزشکان می شود و از سوی دیگر تعرفه های پزشکان نیز مشکل دارد؛ مجموع این عوامل ورود به دوره تخصص را محدود کرده است و گرایش جوانان برای ادامه تحصیل به هر دلیلی و از جمله مهاجرت کم شده است.

وی ادامه داد: مساله کمبود دستیار تخصص در کل کشور وجود دارد هر چند با تمهیدات وزارت بهداشت، کمبود در بیشتر رشته ها اصلاح شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: فارغ التحصیلان تخصص زنان و زایمان، سال گذشته 270 نفر بودند که بین شهرها توزیع شدند در حالی که امسال فارغ التحصیل


برچسب ها: رییس دانشگاه علوم پزشکی - دستیار تخصصی - پذیرش دانشجو - وزارت بهداشت - دانشگاه علوم پزشکی - علوم پزشکی - پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

نظر رییس علوم پزشکی اهواز درباره دلایل کمبود دستیار تخصصی

نظر رییس علوم پزشکی اهواز درباره دلایل کمبود دستیار تخصصی