مطالب مرتبط:
تورم، صاحب خانه سفره های ایرانی/ در بازارهای گوشت، مرغ و برنج چه می گذرد؟
کلیک های میلیونی؛ درآمد نجومی دلالان از ثبت نام خودرو در بورس
تهرانی ها منتظر باران باشند
تهرانی ها منتظر باران باشند
تهرانی ها منتظر باران باشند؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1402 ساعت 12:372024-02-12اقتصادي

درآمد میلیونی صاحب خانه های تهرانی در هر ثانیه


در حالی روز گذشته یک مدیر وزارت راه و شهرسازی از اجاره نشینی نیمی از جمعیت پایتخت سخن گفت، داده ها نشان می دهد مستاجران تهرانی ماهانه 21 هزار میلیارد تومان اجاره به کل صاحب خانه ها می پردازند.

- گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: خوشبتختی در تهران، تنها نصیب کسانی می شود که خانه دارند و خانه آن ها به محل کارشان نزدیک است.

این مساله در حال تبدیل به یک ضرب المثل میان پایتخت نشین ها است، اما یک مدیر دولتی گزارش داده که نیمی از مردم تهران مستاجر هستند و از هر 10 میلیون تومان هزینه ماهانه پایتخت نشینان مستاجر، 6 میلیون تومان برای اجاره بها پرداخت می شود.

اثاثیه یک مستاجر ناتوان در پرداخت اجاره بها طبق آمار با شروع موج افزایش قیمت مسکن از ابتدای دهه 90، حدود 70 درصد زوج های جوان در خرید مسکن ناتوان هستند و به سرعت به جرگه مستاجرها اضافه می شوند.

تاخیر در سرشماری که قرار بود سال 1400 برگزار شود، سبب شده تا اطلاع مستندی از جمعیت تهران در دست نباشد، اما اگر آمار شورای شهر پایتخت را مد نظر قرار دهیم، در تهران 14 میلیون نفری با حساب و کتاب سال قبل، ماهانه 21 هزار میلیارد تومان اجاره بها از جیب مستاجران به جیب صاحب خانه ها خواهد رفت.

از یک زاویه دیگر، در چشم به هم زدنی به اندازه یک ثانیه، 8 میلیون تومان، کمی بیش از حقوق یک ماه کارگران به حساب صاحب خانه


برچسب ها: مستاجر - تهران - اجاره - پایتخت - میلیون - وزارت راه و شهرسازی - اجاره بها
آخرین اخبار سرویس:

درآمد میلیونی صاحب خانه های تهرانی در هر ثانیه

درآمد میلیونی صاحب خانه های تهرانی در هر ثانیه