موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - افزايش حقوق - همسان سازي حقوق - مستمري بگيران - كميسيون اجتماعي - سازمان تامين اجتماعي - اردستان - عضوشوراي شهر تهران - كميته تعيين وضعيت - سارقان حرفه اي منازل - مهدي قره شيخلو - عبدالحسن رفيعي پور - زراره - برنامه بازي هاي پرسپوليس - جعفر ميلي منفرد - بيمه تأمين اوتماعي - شفيع زاده - مديركل بهزيستي ايلام - طرح بسندگي زبان

مطالب مرتبط:
تصاویر| قطری ها میخکوب شدند/ شیرجه اسطوره ایران در 100 سالگی!
عکس| افتخاری دیگر برای اسطوره شنا ایران / شیرجه در 100 سالگی!
شیرجه اسطوره 100 ساله ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان+ عکس
تصاویر| قطری ها میخکوب شدند/ شیرجه اسطوره ایران در 100 سالگی!
تصاویر| قطری ها میخکوب شدند/ شیرجه اسطوره ایران در 100 سالگی!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 بهمن 1402 ساعت 22:002024-02-09ورزشي

شیرجه طلایی اسطوره 100 ساله ایران در دوحه


شیرجه رو 100 ساله ایران در رقابت های دوحه به مدال طلا رسید.

- جی پلاس، تقی عسگری، اسطوره شیرجه ایران که نزدیک به 100 سال سن دارد در حضور حسین المسلم، رییس فدراسیون ورزش های آبی جهان به صورت افتخاری به آب شیرجه زد و مدال طلا کسب کرد.

تقی عسگری متولد بهمن ماه 1303 است.

وی در سن 20 سالگی یعنی در سال 1323 نایب قهرمان رشته شیرجه کشور شد و سپس تا سال 1344 به طور متناوب در 11 دوره مسابقات شیرجه قهرمانی کشور شرکت کرد و 9 بار به مقام قهرمانی و 2 بار هم به عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها رسید.

وی در بخش بین الملل هم با حضور در بازی های آسیایی دهلی نو در سال 1330 موفق شد در دو رشته شیرجه از سکو و تخته برای اولین بار در تاریخ ورزش شیرجه کشور و در میدان مهم بازی های آسیایی به روی سکو برود و دو مدال ارزشمند را از آن خود کند.

آخرین سالی که تقی عسگری در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد 41 سال سن داشت و پس از کسب مقام نخست با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و از آن پس این چهره سرشناس ورزش شیرجه کشور به دلیل سوابق درخشان و تکرار ناشدنی فوق با لقب پدر شیرجه ایران نامیده و شناخته می شود.

گفتنی است با دعوت فدراسیون ورزش های آبی جهان و هماهنگی های صورت گرفته توسط مسئولان فدراسیون شنا و کمیته ملی المپیک، تقی عسگری اسطوره شیرجه ایران برای برگزاری مراسم تقدیر و انجام شیرجه افتخ


برچسب ها: شیرجه - قهرمان - قهرمانی - بازی های آسیایی - تقی عسگری - قهرمانی کشور - نایب قهرمان
آخرین اخبار سرویس:

شیرجه طلایی اسطوره 100 ساله ایران در دوحه

شیرجه طلایی اسطوره 100 ساله ایران در دوحه