مطالب مرتبط:
تنش لفظی میان روسیه و کره جنوبی بر سر مساله کره شمالی
تنش اتمی در روابط کره جنوبی و روسیه؛ انتقاد تند سئول از مسکو
سوسانو در بین تماشاگران بازی کره جنوبی و استرالیا
کره جنوبی به رکورد ایران رسید
دلیل تصمیم غیرمنتظره سون در دیدار استرالیا – کره جنوبی چه بود؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 بهمن 1402 ساعت 16:152024-02-03بين الملل

کره جنوبی، سفیر روسیه را احضار کرد


وزارت خارجه کره جنوبی امروز (شنبه) سفیر روسیه در سئول را برای اعتراض به انتقاد مسکو درباره اظهارات اخیر رییس جمهور کره جنوبی درباره تداوم فعالیت های اتمی کره شمالی احضار کرد.

- وزارت خارجه کره جنوبی امروز (شنبه) سفیر روسیه در سئول را برای اعتراض به انتقاد مسکو درباره اظهارات اخیر رییس جمهور کره جنوبی درباره تداوم فعالیت های اتمی کره شمالی احضار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاون وزیر خارجه کره جنوبی در امور سیاستگذاری ها گئورگی زینویف سفیر روسیه در سئول را احضار کرد و گفت انتقاد مسکو از گفته های یون سوک یول رییس جمهور کره جنوبی تاثیری منفی بر روابط بین 2 کشور می گذارد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این احضار پس از آن انجام شده که یون سوک یول 31 ژانویه 2024 توسعه تسلیحات اتمی کره شمالی را با هدف آنچه حفظ رژیم کنونی در این کشور خواند، محکوم کرد؛ اظهاراتی که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه آن را در بیانیه ای که چند روز پس از گفته های رییس جمهور کره جنوبی منتشر شد، بی پایه و اساس دانسته بود.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده است: معاون وزیر خارجه به سفیر روسیه گفته این واقعا شرم آور است که روسیه این حقیقت را انکار و بی قید و شرط از کره شمالی حمایت می کند، درحالی که اظهارات و گفته های رییس جمهور کره جنوبی را به شکلی شرم آور نقد کرد


برچسب ها: کره جنوبی - رییس جمهور کره جنوبی - سفیر روسیه - جنوبی - وزارت خارجه - رییس جمهور - کره شمالی
آخرین اخبار سرویس:

کره جنوبی، سفیر روسیه را احضار کرد

کره جنوبی، سفیر روسیه را احضار کرد