مطالب مرتبط:
تولید نفت و گاز در ایران واقعا کم است؟
این پهپاد جدید ایران زنگ خطر بزرگی برای همه است! | ببینید
فوتبال ایران سال هاست در روز بدش است! | ژاپنی ها به تیم ما شوک دادند
سوزاندن 10 درصد گاز دنیا در ایران
سرنوشت صادرات گاز ایران به پاکستان چه می شود؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1402 ساعت 15:002024-01-21اقتصادي

ایران ششمین مصرف کننده نفت و گاز جهان است!


استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه در مناطق غیرساحلی و خشک نباید از کولرگازی استفاده کرد، گفت: ایران از نظر شدت مصرف انرژی یکی از بدترین اوضاع را در جهان دارد که  در رده 12 کشور نخست مصرف کننده برق در جهان قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، فروهر فرزانه، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، در گفتگو با تابناک ضمن اشاره به لزوم مدیریت مصرف انرژی و به ویژه انرژی برق در ایران بیان کرد: کشور ایران در حال حاضر سالیانه 650 میلیون بشکه فرآورده نفتی به ارزش 58 میلیارد دلار ،حدود  300 میلیارد مترمکعب گاز به ارزش 96 میلیارد دلار و 330 میلیارد کیلوات - ساعت برق به ارزش حداقل 33 میلیارد دلار مصرف می کند.

فرزانه در همین رابطه ادامه داد: اگر ارزش گاز مصرفی نیروگاه ها را از ارزش برق تولیدی کم کنیم، جمع ارزش انرژی مصرفی حدود 171 میلیارد دلار در سال خواهد شد که رقم وحشتناک بزرگی است و نشان می دهد که تا چه میزان مصرف انرژی در ایران زیاد است.

وی با محاسبه ای دیگر در این زمینه افزود: اگر جمع انرژی مصرفی کشور را معادل نفت به تن تبدیل کنیم، سرجمع حدود 350 میلیون تن خواهد شد که یکی از بزرگ ترین ارقام در جهان است و  در حقیقت ایران با مصرف 300 میلیارد مترمکعب گاز در رتبه چهارم جهان و با مصرف حدود 90 میلیون تن نفت در رده 12 ج


برچسب ها: میلیارد - دانشگاه صنعتی شریف - مصرف - دانشگاه صنعتی - ارزش - ایران - انرژی
آخرین اخبار سرویس:

ایران ششمین مصرف کننده نفت و گاز جهان است!

ایران ششمین مصرف کننده نفت و گاز جهان است!