مطالب مرتبط:
هوای تهران در حال حاضر آلوده است
هوای بارانی تهران همچنان آلوده است/ وضعیت هوا نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس!
هوای کلانشهر مشهد آلوده است
هوای تهران، آلوده بارانی
هوای کلانشهر مشهد آلوده است (7 بهمن 1402)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 بهمن 1402 ساعت 10:552024-01-27پزشكي

فلزات سمی هوای آلوده در کمین زنان میانسال


نتایج پژوهش جدید نشان می دهد قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین سمی می تواند باعث شود زنان میانسال با افزایش سن، مشکلات سلامتی بیشتری را تجربه کنند.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج پژوهش جدید نشان می دهد قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین سمی می تواند باعث شود زنان میانسال با افزایش سن، مشکلات سلامتی بیشتری را تجربه کنند.

به نقل از هلث، این پژوهش، سلامت زنان نزدیک به سن یائسگی (زمان کاهش میزان تخمک) را با قرار گرفتن در معرض فلزات سمی بررسی کرده است.

پژوهشگران اظهار کردند در این وضعیت که به عنوان کاهش ذخیره تخمدان نیز شناخته می شود با مشکلات سلامتی بدتر در دوران یائسگی و پس از آن همراه است.

پژوهشگر این بررسی، سانگ کیون پارک، دانشیار اپیدمیولوژی و علوم بهداشت محیطی در دانشگاه میشیگان اظهار کرد قرار گرفتن گسترده در معرض سموم موجود در فلزات سنگین ممکن است تاثیر زیادی بر مشکلات سلامت مرتبط با پیری زودرس تخمدان ها در زنان میانسال مانند گرگرفتگی، ضعیف شدن استخوان ها و پوکی استخوان و احتمال ابتلای بیشتر به بیماری های قلبی و زوال شناختی داشته باشد.

بر اساس نتایج این پژوهش زنانی که سطوح بالاتری از فلزات سنگین در ادرار آنان ازجمله آرسنیک، کادمیوم، جیوه یا سرب مشاهده شد، تمایل به کاهش سطح خونی هورمون تولید مثلی به نام هورمون آنتی مولرین (AMH)


برچسب ها: زنان میانسال - فلزات سنگین - فلزات - سلامت - پژوهش - مشکلات - میانسال
آخرین اخبار سرویس:

فلزات سمی هوای آلوده در کمین زنان میانسال

فلزات سمی هوای آلوده در کمین زنان میانسال