مطالب مرتبط:
گلستان زیر برف
جشنواره موسیقی فجر در 4 شهر گلستان برگزار می شود
بازگشایی جاده های برفی در استان گلستان
گلستان رتبه نخست کشت قراردادی گندم در کشور/ اجرای 119 پروژه در دهه فجر
بازگشایی جاده های برفی در گلستان (عکس)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 بهمن 1402 ساعت 12:082024-01-29اجتماعي

قُرُق؛ نگارستان گلستان


شهر قرق علاوه بر اینکه همانند استان گلستان، رنگین کمان اقوام شناخته می شود، تنها شهری است که کلیسا دارد به خاطر حضور ادیان و مذاهب مختلف در این شهر به نگارستان گلستان معروف است.

- خبرگزاری فارس گلستان-فاطمه عبدی: شهر نوپای قرق به وسعت 134 هکتار در 25 کیلومتری مرکز استان دارای حدود 12 هزار نفر جمعیت است.

این شهر نگین طبیعت گلستان بوده و علاوه بر وجود اقوام مختلف ادیان مذهبی دیگر مانند ارامنه دارد که همه مردم از قومیت و مذاهب مختلف با وحدت و همدلی با هم زندگی می کنند و تنها شهری است که در استان کلیسا دارد.

وجود 620 هکتار پارک جنگلی قرق، 50 هکتار نهالستان و 100 هکتار مرتع و همچنین طبیعت بکر و زیبا، این شهر را نسبت به دیگر شهرهای استان متمایز کرده است .

قرق در سال 95 تبدیل به شهر شد ولی در حوزه زیرساخت ها کمبودها و مشکلاتی دارد که دولت سیزدهم مردمی توجه ویژه ای به این شهر دارد.

*بیش از 14 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی صرف شده است نگاه دولت سیزدهم به شهرهای کوچک نگاه توسعه ای است و این دولت به شهرهای کمتر توسعه یافته توجه بیشتری دارد.

سید عباس عنایت شهردار شهر قرق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: در دو سال گذشته در دولت سیزدهم مبلغ 14 میلیارد و 500 میلیون تومان پروژه عمرانی برای رفع کمبودهای زیرساختی توسط شهرداری هزینه شده ا


برچسب ها: گلستان - استان - هکتار - نگارستان - مختلف - میلیارد تومان - خبرگزاری فارس
آخرین اخبار سرویس:

قُرُق؛ نگارستان گلستان

قُرُق؛ نگارستان گلستان