مطالب مرتبط:
مدیرعامل پتروشیمی زنجان:معادل کل لوله کشی های گاز در دنیا، در ایران لوله کشی کرده ایم/ در دهه آینده، وارد کننده خالص انرژی می شویم/نمودارها به شدت ترسناک و آخرالزمانی است/دانش فنی نداریم، نمی توانیم ناترازی را حل کنیم/سال قبل، 51 روز گاز صنایع قطع شد
ایجاد فضای سالم وظیفه مجریان و ناظران انتخابات/ رای مردم امانت الهی است
حرکت در چارچوب قانون باعث اعتمادسازی و حضور حداکثری مردم خواهد شد
سید حسن خمینی خطاب به مسئولان: از مردم ایراد نگیرید آنها دین شان را از ما گرفته اند / خودتان را اصلاح کنید
گذری بر تاریخ مبارزات مردم و اولین شهید انقلاب در خلخال
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1402 ساعت 13:452024-01-28اقتصادي

وظیفه مردم در وضعیت ناترازی گاز


ایران در حال حاضر با داشتن بیش از 32 تریلیون متر مکعب ذخایرگازی، از این حیث رتبه دوم را دارد.

همچنین با تولید 257 میلیارد متر مکعب گاز در سال 2021، - ناترازی و کمبود گاز، به دلیل تاثیر و نفوذی که در بخش های مختلف کشور دارد، در حال حاضر مهم ترین دغدغه در حوزه انرژی به شمار می رود.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو- ندا زارعی: ایران در حال حاضر با داشتن بیش از 32 تریلیون متر مکعب ذخایرگازی، از این حیث رتبه دوم را دارد.

همچنین با تولید 257 میلیارد متر مکعب گاز در سال 2021، سهم 6/4 درصدی از کل تولیدات جهان را به خود اختصاص داد و در رتبه سوم ایستاد.

علاوه بر این بر اساس آمار شرکت ملی گاز ایران، در سال 1401، حدود 744 میلیون متر مکعب گاز، روزانه به شبکه گاز رسانی تحویل داده شده است.

با این وضعیت سوال این است که با وجود داشتن ذخایر مناسب گازی و تولید بالای این انرژی، چرا کشور در سال های اخیر دچار ناترازی و کمبود گاز شده و این ناترازی همچنان ادامه دار بوده و از فصول سرد سال به تمامی روز ها در سال 1401 سرایت کرده است؟   با نگاهی به آمار میزان مصرف گاز در ایران، پاسخ این سوال به راحتی مشخص می شود.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، ایران با مصرف 241 میلیارد متر مکعب گاز در سال 2021، سهم شش درصدی از کل مصرف در جهان را به خود اختصاص داد و با


برچسب ها: تولید - ایران - رتبه دوم - ذخایر - میلیارد - شبکه گاز رسانی - گازی
آخرین اخبار سرویس:

وظیفه مردم در وضعیت ناترازی گاز

وظیفه مردم در وضعیت ناترازی گاز