مطالب مرتبط:
فیلم | دفع زباله یا دفن زباله، مساله این است
بازدید از محل دفن زباله البرز هلکه دره (عکس)
پایان قهر دولت با اتاق ایران/ پرونده 7 ماهه انتخابات اتاق بسته شد
قاتلان بسته های اینترنت را بشناسید!
بسته موازنه ساز ایران
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1402 ساعت 12:502024-01-22اجتماعي

گودال دفن زباله شیرکوه تفت بسته شد


رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان تفت گفت: بزرگ ترین اتفاق زیست محیطی کشور یعنی پاکسازی و تعطیل شدن گود زباله دهستان شیرکوه، در استان یزد رقم خورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، موسی شمسایی اظهار کرد: یکی از مهم ترین رویدادهای کشوری حمایت از محیط زیست، تعطیل شدن یک گود زباله در دهستان شیرکوه بود که با همراهی مسئولان و با تصویب کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تفت، انجام شد.

وی افزود: تعطیلی تمام گودهای زباله بخش مرکزی و شهر تفت با هدف حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی، از دیگر مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تفت بود که تاکنون بخش عمده ای از آن اجرایی شده است.

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان تفت با بیان اینکه آلودگی هوا، آب وخاک بخشی از آلودگی ناشی از گودهای زباله است، تصریح کرد: یکی از علل اصلی ازدیاد جمعیت سگ های ولگرد، مدیریت نادرست پسماند در گودهای زباله است که منبع غذایی بزرگی را در اختیار سگ های بلا صاحب قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: شیرابه های زباله ها بار آلودگی زیادی را به خاک و آب زیرزمینی تزریق می کند، حال آنکه کوهستان شیرکوه تأمین کننده آب سفره های آب زیرزمینی دشت یزد - اردکان بوده و آلودگی در بالادست می تواند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.


برچسب ها: حفاظت از محیط زیست - شهرستان تفت - کارگروه مدیریت پسماند - محیط زیست - شهرستان - زباله - مدیریت پسماند
آخرین اخبار سرویس:

گودال دفن زباله شیرکوه تفت بسته شد

گودال دفن زباله شیرکوه تفت بسته شد