مطالب مرتبط:
پیاده سازی مدلی برای جذب گاز آلاینده دودکش صنایع نفتی با ابررایانه سیمرغ
مدلی برای جذب گاز آلاینده دودکش صنایع نفتی با ابررایانه «سیمرغ»
طرح پرسپولیس برای جذب مهاجم استقلال؛ معاوضه با بازیکن جنجالی
منصوری: سیستم بروکراسی مدیریت شهری فاسد است / اطهاری: شهرداری زمانی می تواند عوارض بگیرد که توسعه به ارمغان آورده باشد / توقف طرح جامع مسکن نشانه حرکت به سمت فروپاشی بود / بخاطر دانش بنیان نشدن صنایع تولیدی، شغل ها درحال از دست رفتن است
طرح ویژه پرسپولیس برای جذب مهاجم استقلال | نبیل باهویی آبی پوش می شود؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1402 ساعت 08:452024-01-22اقتصادي

جذب گاز آلاینده دودکش صنایع نفتی با طرح محققان ایرانی


محققان دانشگاه امیرکبیر با کمک ابررایانه سیمرغ مدلی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه کردند که از طریق آن گاز آلاینده دودکش صنایع نفتی جذب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محسن مکاری محقق ایرانی گفت: بهره گیری از روش های هوش مصنوعی به ویژه یادگیری ماشین به ما کمک می کند زمان، هزینه و مخاطرات ایمنی و زیست محیطی را در طراحی، ساخت و بهره برداری از صنایع شیمایی کاهش دهیم.

وی ادامه داد: از این رو در این پژوهش با کمک یادگیری ماشین، طراحی و افزایش بهره وری واحدهای حذف کربن دی اکسید مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و طی آن مدل هوش مصنوعی ساخته شد.

مکاری اجرای این پژوهش را توسعه نرم افزار هوش مصنوعی برای طراحی، ارزیابی عملکرد و بهینه سازی واحدهای حذف کربن دی اکسید با آمین دانست و یادآور شد: کارایی ابزار ساخته شده مورد آزمون واقع شد و نتایج آن نشان داد که از آن می توان در صنعت بدون صرف زمان و یا هزینه زیاد برای طراحی واحدهای جدید و یا بهینه کردن کارکرد واحدهای موجود استفاده کرد.

این محقق با اشاره به روند اجرای این طرح پژوهشی اظهار کرد: در این پروژه به کمک دانش هوش مصنوعی و حجم قابل توجه داده های محاسباتی، صنعتی و آزمایشگاهی موجود، توسعه مدل هوش مصنوعی جذب کربن دی اکسید با محلول های آم


برچسب ها: هوش مصنوعی - یادگیری ماشین - کربن دی اکسید - مصنوعی - دانشگاه - امیرکبیر - دانشگاه امیرکبیر
آخرین اخبار سرویس:

جذب گاز آلاینده دودکش صنایع نفتی با طرح محققان ایرانی

جذب گاز آلاینده دودکش صنایع نفتی با طرح محققان ایرانی