مطالب مرتبط:
تامین پایدار کود مورد نیاز کشور/ سبد محصولات پتروشیمی در صنعت کشاورزی متنوع می شود
تامین 100 تن کاتالیست تولید پلی اتیلن پتروشیمی ها با تولید داخل
استاندار: ادارات کرمانشاه نیازهای خود را از شرکت های دانش بنیان تامین کنند
تصاویر/ دیدار مدیر حوزه علمیه کردستان با رییس جدید مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور
اولین ها در حوزه شفافیت و ارتقای عملکرد شرکت های دولتی/ از انتشار 2000 صورت مالی تا ابلاغ آیین نامه انتظام بخشی شرکت های دولتی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 بهمن 1402 ساعت 15:202024-02-04اقتصادي

خیاطیان: شرکت های فعال در حوزه کاتالیست 70درصد نیاز پتروشیمی کشور را تامین می کنند


رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در آیین افتتاح خط تولید یک محصول استراتژیک پتروشیمی گفت: مجموعه شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه تولید کاتالیست پتروشیمی توانسته اند 70درصد نیاز کشور را تامین کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، محمد صادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در حاشیه افتتاح خط تولید کاتالیست گرانبهای پتروشیمی که ظهر امروز در شهرک صنعتی عباس آباد صورت گرفت، اظهار کرد: این شرکت مجموعه ای است که به طور خاص بر روی کاتالیست به عنوان یک فرآورده کلیدی در صنایع پتروشیمی و فولادی، متمرکز شده و بازار حدود 700 میلیون دلاری در کشور دارد.

وی با اشاره به این موضوع که تا چند سال قبل وابستگی زیادی به این کاتالیست ها داشتیم و وارداتی بود، تصریح کرد: بیش از 100 نوع کاتالیست نیازمندی کشور در بخش های پتروشیمی و نفت و گاز است که حدود 30 نوع کاتالیست در این شرکت تولید می شود.

خیاطیان ادامه داد: مجموعه شرکت هایی که در حوزه کاتالیست فعال هستند تا امروز توانسته اند تا 70 درصد نیاز کشور به این محصولات را رفع کرده و خط جدیدی که امروز افتتاح شد نوع جدیدی از کاتالیست مبتنی بر نیاز بخش مهمی از صنایع پتروشیمی است که می تواند 25 میلیون دلار صرفه جویی برای کشور به همراه  داشته باشد.


برچسب ها: پتروشیمی - کاتالیست - صندوق نوآوری و شکوفایی - صندوق نوآوری - خبرنگار علم و پیشرفت - شهرک صنعتی عباس آباد - شرکت های دانش بنیان
آخرین اخبار سرویس:

خیاطیان: شرکت های فعال در حوزه کاتالیست 70درصد نیاز پتروشیمی کشور را تامین می کنند

خیاطیان: شرکت های فعال در حوزه کاتالیست 70درصد نیاز پتروشیمی کشور را تامین می کنند