مطالب مرتبط:
باید برای پیشرفت کشور، از فرصت های کم نظیر کریدورهای ترانزیت بین المللی استفاده نشده در جهت درآمدزایی و پیشرفت ایران با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری استفاده شود
هدایت خشکاله به سمت تامین کود می تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند
حذف حجاج از لیست ارز 28,500 تومانی
کاهش زمان انتقال اعضای پیوندی با استفاده از موتورلانس برای نخستین بار در کشور
هشدار مسکو به غرب: در صورت جنگ با ما، برلین، لندن و واشنگتن هدف قرار خواهند گرفت / تلاش ها برای بازگرداندن روسیه به مرز های سال 1991 تنها به یک چیز منجر خواهد شد؛ جنگ جهانی با استفاده از کلیت زرادخانه استراتژیک کشور / آیا این احمق ها [آلمان و انگلیس]واقعا معتقدند مردم روسیه زیر تجزیه کشو
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 بهمن 1402 ساعت 11:152024-02-19اقتصادي

کشور برای حذف ارز ترجیحی بسیار هزینه داد اما از فرصت های آن استفاده نشد


مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ارز با نرخ ترجیحی باید به یک برنامه کلان تولیدی و صنعتی متصل باشد، گفت: در سال 1401 کشور بسیار هزینه داد برای حذف ارز ترجیحی اما از این فرصت اصلا استفاده نکرد، - زیرا سیاستی برای تولید و صادرات نداشت؛ اگر به سمت ارز ترجیحی می رویم با یک برنامه تولیدی و صنعتی باشد که ظرف یک بازه کوتاه هم ممکن نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اختتامیه دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی حکمرانی ارزی؛ ثبات و رونق اقتصادی امروز در محل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دراین مراسم محمد امینی رعایا - مدیر اندیشکده اقتصاد مقاومتی - با بیان اینکه هدف ما از برگزاری این نشست بهبود تصمیم گیری است، گفت: از این رو بیشتر نشست های ما در دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل شد برای اینکه تعامل با این دستگاه ها شکل بگیرد تا هم این دستگاه ها پای کار بیایند و هم خبرگان و سیاست پژوهان حوزه ارزی را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه بحث ارز بیشترین اثر را بر نوسانات اقتصادی ما داشته است، گفت: بخشی از این تاثیرات ناشی از تحریم و بخشی ناشی از تصمیم های ما بوده است.

ما باید اقتصاد خود را پیش بینی پذیر کنیم که منجر به رونق و توسعه اقتصادی شود، فلسفه نام گذاری همایش هم به همین بوده است.


برچسب ها: اقتصاد مقاومتی - ارز ترجیحی - دستگاه ها - اقتصاد - بانک مرکزی جمهوری اسلامی - مقاومتی - دستگاه
آخرین اخبار سرویس:

کشور برای حذف ارز ترجیحی بسیار هزینه داد اما از فرصت های آن استفاده نشد

کشور برای حذف ارز ترجیحی بسیار هزینه داد اما از فرصت های آن استفاده نشد