مطالب مرتبط:
مجوز مجلس به وزارت نفت برای فروش مازاد تولید فرآورده های نفتی
توزیع نفت سفید در منطقه زاهدان 64 درصد افزایش یافت
پیش بینی نگران کننده: صادرات نفت ایران ممکن است از سال 1412 به صفر برسد
اگر نفت تولید و صادر شود، ولی به قیمت جهانی فروخته نشود یا پول آن برنگردد، این را در رشد اقتصادی محاسبه نمی کنند / بخش مهمی از تولیدات ایران از طریق رانت توزیع می شود / اگر کالای یک دلاری را 1.5 دلار وارد کنند، آن مبلغ اضافه را در جای دیگری در خارج به حساب خود می ریزند؛ بخشی از فساد چای د
صندوق توسعه ملی: احتمالا از سال 1412 رقم صادرات نفت ایران به صفر برسد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1402 ساعت 11:352024-01-24اقتصادي

امکان تولید و صادرات نفت سفید یورو 5 فراهم شد


مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با اقداماتی که صورت گرفته امکان تولید و صادرات نفت سفید یورو 5 در این پالایشگاه فراهم شده است.

- مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با اقداماتی که صورت گرفته امکان تولید و صادرات نفت سفید یورو 5 در این پالایشگاه فراهم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا جعفرپور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به جای صادرات اجزای ارزشمند بنزینی که مورد نیاز کشور برای تولید بنزین است، صادرات نفت سفید مازاد بر نیاز کشور انجام می شود، اظهار کرد: با تحویل اجزای تصفیه شده بنزینی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و ایجاد زنجیره ارزش از این فرآورده ارزشمند، امکان تولید 10 میلیون لیتر بنزین نیز فراهم شده است.

وی افزود: افزایش تولید 10 میلیون لیتر بنزین طی سه سال آینده، تولید 500 هزار تن آمونیاک از راه کاهش سوزاندن و هدر رفت هیدروژن و تبدیل بوتان مازاد به اُکتان افزا از برنامه های در حال پیگیری است که همه آنها در فرآیندهای پتروپالایشی تعریف شده و سودآوری و بازگشت سرمایه هر یک از این طرح ها بیش از 35درصد است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با بیان اینکه درحال حاضر 40 درصد بنزین کشور در این پالایشگاه تولید می شود، اظهار کرد: سال گذشته رکورد تولید این پالایشگاه را ثبت کردیم.


برچسب ها: صادرات نفت - تولید - نفت سفید - صادرات - بنزین - پخش فرآورده های نفتی - پالایشگاه
آخرین اخبار سرویس:

امکان تولید و صادرات نفت سفید یورو 5 فراهم شد

امکان تولید و صادرات نفت سفید یورو 5 فراهم شد