مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 10:002023-12-23سياسي

باید سیارک های خطرناک را بمباران هسته ای کنیم!


گروهی از دانشمندان ناسا پیشنهاد کرده اند که برای منحرف کردن سیارک های خطرناک در حال نزدیک شدن به زمین، آنها در معرض بمباران هسته ای قرار داده شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، ماموریت سال گذشته ناسا برای انحراف سیارک ثابت کرد که انسان می تواند مسیر یک سیارک را با برخورد یک فضاپیما تغییر دهد اما اگر یک ضربه به تنهایی کافی نباشد، حداقل یک گزینه جایگزین داریم و آن گزینه، بمباران هسته ای سیارک است.

پژوهش جدیدی که پس از آزمایش تغییر جهت سیارک دوگانه یا دارت (DART) ناسا انجام شده، بررسی کرده است که چگونه یک دستگاه هسته ای می تواند یک سنگ فضایی در حال آمدن به سوی زمین را منحرف کند.

بیشتر بخوانید: فضاپیمای ناسا خود را به سیارک دیمورفوس کوبید مری برکی (Mary Burkey) فیزیکدان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور (LLNL) گفت: اگر زمان کافی را برای هشدار داشته باشیم، احتمالا می توانیم یک دستگاه هسته ای را پرتاب کنیم و آن را میلیون ها مایل دورتر به سمت سیارکی بفرستیم که به سوی زمین می آید.

پژوهشگران حوزه دفاع سیاره ای به طور فعال در حال بررسی امکان دفع یک سیارک قریب الوقوع با کمک انفجار هسته ای هستند.

این درست مانند کاری است که بروس ویلیس (Bruce Willis) بازیگر آمریکایی در فیلم هالیوودی آرماگدون (Armageddon) سال 1998 انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید سیارک های خطرناک را بمباران هسته ای کنیم!

باید سیارک های خطرناک را بمباران هسته ای کنیم!