مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 19:052023-12-26اقتصادي

بهره برداری از ساختمان ها بدون پایان کار غیرقانونی است


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: اگر ساختمانی پایانکار نداشته باشد، سکونت در آن غیرقانونی بوده و ممکن است تبعاتی برای ساکنین به دنبال داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سازمان نظام مهندسی قم، امین مقومی با اشاره به سالگرد واقعه زلزله بم و جان باختن تعداد قابل توجهی از مردم این شهر در اثر ویرانی های ناشی از زلزله اظهار کرد: کشور ما زلزله خیز است و هرچند وقت یک بار شاهد وقوع این پدیده هستیم که البته در سالیان اخیر به دلیل پیشرفت هایی که در حوزه مهندسی و صنعت ساختمان صورت گرفته، خسارت های جانی ناشی از زلزله بسیار کاهش یافته؛ هرچند که جان باختن حتی یک نفر از هم وطنان در این گونه حوادث نیز زیاد است.

وی با اشاره به مأموریت های سازمان نظام مهندسی ساختمان در امر ساخت وساز گفت: بر اساس ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی این سازمان در سه عرصه طراحی، نظارت و اجرا دارای وظایفی است و مهندسان ناظر موظف هستند در طی اجرای عملیات ساختمانی گزارش های مرحله ای را به مراجع صدور پروانه ارائه کنند تا در صورت بروز تخلف در راستای رفع آن اقدام شود.

* آحاد جامعه نسبت به ساخت بنای مستحکم و مقاوم مطالبه دارند رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: در سالیان گذشته تلاش شد تا اهمیت موضوع ایمنی و استحکام بنا برای مردم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از ساختمان ها بدون پایان کار غیرقانونی است

بهره برداری از ساختمان ها بدون پایان کار غیرقانونی است