مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 19:552024-01-19اجتماعي

سنجش آمادگی تحصیلی کودکان از 4 سالگی شروع می شود


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی: شرایط ثبت نام و نوبت گیری برای کودکانی که مرحله سنجش را نگذرانده اند، فراهم هست؛ تعداد کسانی که سنجش نشده اند کم است در طول سال ممکن است برخی به تست مجدد نیاز داشته باشند و از مدارس استثنایی به مدارس عادی می روند یا برعکس.

- در این صورت شرایط نوبت گیری برای آنها هم فراهم هست و می توانند سنجش های مقدماتی و تخصصی را نیز انجام دهند رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با بیان اینکه سنجش آمادگی تحصیلی کودکان از 4 سالگی شروع می شود، گفت: اولویت ما کودکان سن پیش دبستانی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، حمید طریفی حسینی افزود: شرایط پذیرش کودکان را از سن 4 سالگی داریم اولویت ما کودکانی هستند که در سن پیش دبستانی قرار دارند و مهر ماه 1403 به کلاس اول می روند.

ولی اکنون شرایط کار مراکز ما و ابزاری که استفاده می شود برای سنجش کودکان از سن 4 سالگی فراهم شده و می توانیم پذیرای نوآموزان هم باشیم.

وی گفت: غربالگری بینایی و شنوایی و مسائل بهداشتی و آمادگی تحصیلی و وضعیت هوشی کودکان مورد بررسی قرار می گیرد و اگر مشکلی داشته باشند راهنمایی لازم به خانواده ها داده می شود.

امسال کودکانی که دچار مشکل یادگیری تشخیص داده می شوند و نوآموز مراکز پیش دبستانی هستند در مراکز ثابت و جامع پذیرش می شوند و مداخلات تخصصی آموزشی و توانب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنجش آمادگی تحصیلی کودکان از 4 سالگی شروع می شود

سنجش آمادگی تحصیلی کودکان از 4 سالگی شروع می شود