مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 10:452024-01-18بين الملل

بازداشت تعدادی از خبرنگاران قرقیزستان به جرم تلاش برای کودتا


کارمندان وزارت کشور قرقیزستان تعدادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران رسانه های مختلف این کشور را به جرم دعوت به آشوب و کودتا بازداشت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، در پی اعلام  تلاش برای کودتا توسط برخی رسانه های قرقیزستان سازمان های امنیتی این کشور علاوه بر بازداشت برخی از کارمندان این رسانه ها دفاتر آنها را نیز پلمپ کردند.

بر این اساس، کارمندان وزارت کشور قرقیزستان در چند روز گذشته بیش از ده ها کارمند سابق و فعلی رسانه های مربوط به پلتفرم های اینترنتی آیت آیت دیسسه و Temirov Live را که در پی کودتا در این کشور بودند را مورد بازجویی قرار دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری کلوپ، پلیس محبت تاجی بیک قیزی مدیر پلتفرم های اینترنتی آیت آیت دیسسه و Temirov Live و چند روزنامه نگار دیگر مقیم بیشکک از جمله عظمت ایشین بکوف در توقماک را مورد بازجویی قرار دادند.

همچنین پلیس دفتر Temirov Live را پلمپ کرد و تاجی بیک قیزی را بازداشت کرد.

وی در حین بازداشت اظهار کرد که اقدامات نیروهای امنیتی با مقالاتی که در مورد اولان نیازبیک اف وزیر کشور قرقیزستان و نادره نارماتووا نماینده (پارلمان) چاپ شده است، ارتباط دارد.

همچنین به گزارش سایت قطره و به نقل ازرسانه های محلی، تینیستان آسیب بیکوف روزنامه نگار نشریه PolitKlinika گفت که خانه وی نیز مورد بازرسی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت تعدادی از خبرنگاران قرقیزستان به جرم تلاش برای کودتا

بازداشت تعدادی از خبرنگاران قرقیزستان به جرم تلاش برای کودتا