مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 10:052024-01-10پزشكي

مصوبه وزیر سابق بهداشت درباره فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی باطل شد


هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای به ابطال موادی از آیین نامه فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی مصوب 1397/10/1 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر کرد.

- هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای به ابطال موادی از آیین نامه فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی مصوب 1397/10/1 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس گردشکار این پرونده، شخصی ابطال مواد 97، 98 و 99 آیین نامه فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی مصوب 1397/10/1 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را خواستار شده و در مقام تبیین خواسته اعلام کرده است: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ بر اساس ماده 99 آیین نامه معترض عنه اقدام به تأسیس هیأت بدوی جهت رسیدگی به تخلّفات و شکایات از اشخاص و تعیین مجازات به شرح مواد 97 و 98 در آیین نامه مبحوث عنه کرده است.

1ـ بر اساس قسمت اخیر اصل 138 قانون اساسی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مقامات مأذون از جانب وی در حدود وظایف خویش و مصوبات هیأت وزیران، حق وضع آیین نامه و صدور بخشنامه را دارند، اما آیین نامه/ بخشنامه های تنظیمی و صادره، نباید با متن و روح قوانین جاری مملکتی مخالف و در تعارض باشد.

2ـ بر اساس اصل 20 قانون اساسی؛ همه افراد ملت اعم از زن و مرد در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه وزیر سابق بهداشت درباره فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی باطل شد

مصوبه وزیر سابق بهداشت درباره فعالیت در حوزه تجهیزات پزشکی باطل شد