مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 10:102024-01-08سياسي

حذف مالیات بسیاری از حقوق بگیران با لحاظ هزینه معیشتی در مالیات ستانی


به گفته رییس مجمع عالی واردات قرار است هزینه های معیشتی در مالیات ستانی مدنظر قرار بگیرد و با اصلاحات صورت گرفته در لایحه دولت، درصد زیادی از کارمندان و صاحبان درآمدهای خرد از مالیات معاف می شوند.

- گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: عده ای از افراد جامعه بر این باورند که نظام مالیاتی فعلی کشور ناعادلانه است و به همین ترتیب، می توان گفت که ادراک عدالت مالیاتی در کشور ما وضعیت مناسبی ندارد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اعلام خبر ارسال لایحه قانون مالیات های مستقیم به مجلس شورای اسلامی در آبان ماه اعلام کرد که از ابتدای استقرار دولت سیزدهم اصلاح قانون مالیات های مستقیم به عنوان شاکله نظام مالیاتی کشور در دستور کار دولت قرار گرفته است.

 از مهمترین اصلاحات مورد نظر دولت در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم می توان به تغییر روش مالیات ستانی از نظام منبع محور به مالیات مجموع درآمد، همسوسازی ابزار مالیات با سیاست های جمعیتی، ساماندهی معافیت ها و مشوق های مالیاتی از جمله پذیرش هزینه های معیشتی به عنوان هزینه های قابل کسر از درآمد، حرکت از سمت نظام مالیاتی ممیز محور به سمت نظام مالیاتی هوشمند داده محور، کاهش بار مالیات بر تولید و ایجاد ارتباط مؤثر و سازنده میان نظام مالیاتی کشور و نظام حمایتی دولت و پیاده سازی وضع مالیات بر مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف مالیات بسیاری از حقوق بگیران با لحاظ هزینه معیشتی در مالیات ستانی

حذف مالیات بسیاری از حقوق بگیران با لحاظ هزینه معیشتی در مالیات ستانی