مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 10:402024-01-13پزشكي

افزایش ابتلا به تب مالت با مصرف آغوز


رییس شبکه دامپزشکی سبزوار در خصوص افزایش ابتلا به تب مالت با مصرف آغوز هشدار داد.

- برات الله زیدآبادی، با اشاره به انتقال بیماری تب مالت از طریق مصرف آغوز اظهار کرد: تب مالت به عنوان یکی از مهمترین بیماری های مشترک انسان و دام بوده که به دلیل سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی، نازایی در دام های مبتلا و همچنین ابتلای انسان به تب مالت از بعد اقتصادی و بهداشتی حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: با توجه به فصل زایش و شیردهی دام ها و به دلیل استقبال از مصرف آغوز شیر شاهد موارد بیشتری از ابتلا به بیماری تب مالت هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رییس شبکه دامپزشکی سبزوار خاطرنشان کرد: میکروب تب مالت می تواند در شیر گاو، بز، گوسفند و شتر وجود داشته باشد و از طریق مصرف آغوز به راحتی به انسان منتقل شود، همچنین بیشتر افراد  مبتلا به بیماری تب مالت در روستاها و حاشیه شهر ساکن هستند.

 وی در ادامه بیان کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری به شهروندان توصیه می شود از مصرف فراورده های لبنی غیرپاستوریزه نظیر شیرخام، آغوز، پنیر تازه، خامه و سرشیرهای فله ای خودداری نمایید.

زیدآبادی در ادامه از پلمب یک واحد صنفی مرغ فروشی به دلیل نگهداری و عرضه مرغ تاریخ گذشته و فاسد و تخلف در بسته بندی غیرمجاز مرغ خبر داد و افزود: یک واحد صنفی مرغ فروشی به علت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ابتلا به تب مالت با مصرف آغوز

افزایش ابتلا به تب مالت با مصرف آغوز