مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 20:102024-01-14بين الملل

کاش دادگاه لاهه نشانه های نسل کشی در غزه را ببیند


این حجم از جنایات رژیم اشغالگر قدس که برای بازماندگان و ساکنان غزه با آسیب ها و ترومای روحی سنگین نیز همراه است به معنای واقعی کلمه هم از قابلیت پیگرد قضایی برخوردار است و هم می تواند در شمول ارتکاب به نسل کشی قرار گیرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - الف نوشت: یکی از نکاتی که اغلب ناظران و تحلیلگران مسائل بین المللی و همچنین افکار عمومی در اقصی نقاط جهان در قالب برپایی راهپیمایی و اعتراضات گوناگون با محوریت جنگ غزه به آن اشاره داشته اند، مساله ارتکاب رژیم صهیونیستی به نسل کشی در نوار غزه است.

  در این راستا، به تازگی دولت آفریقای جنوبی نیز در اقدامی علیه رژیم اشغالگر قدس به دیوان بین المللی دادگستری به دلیل ارتکاب به نسل کشی، طرح شکایت کرده است.

حرکتی که با بازتاب های گسترده بین المللی همراه شده و افراد بسیاری در اقصی نقاط جهان چه در سطح دولتی و چه افکار عمومی از آن حمایت کرده اند.

جلسه نخستین دیوان بین المللی دادگستری با محوریت پرونده مذکور نیز برگزار شده و قرار است تیم حقوقی رژیم صهیونیستی هم برای نخستین بار در دادگاهی که با محوریت پیگرد قضایی اقدام این رژیم در ارتکاب به نسل کشی برگزار می شود، شرکت کنند.

موضوعی که از اهمیت بالای اقدام اخیر آفریقای جنوبی علیه اشغالگران صهیونیست حکایت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاش دادگاه لاهه نشانه های نسل کشی در غزه را ببیند

کاش دادگاه لاهه نشانه های نسل کشی در غزه را ببیند