مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 09:352024-01-16اقتصادي

توسعه تجارت به اوراسیا نیازمند تقویت زیرساخت پایانه مرزی آستارا


با همکاری دولت ایران و آذربایجان پل موقت مرزی بین دو کشور افتتاح شده اما همچنان تجار و بازرگانان برای توسعه تجارت به کشورهای اوراسیا نیازمند تقویت زیرساخت ها به ویژه در پایانه مرزی هستند.

- خبرگزاری فارس، رشت، حمیدرضا دنیادیده: جمهوری اسلامی ایران عضو اتحادیهٔ اقتصادی اوراسیا است (EAEU) که متشکل از کشورهای بلاروس، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان و ارمنستان است.

نخستین گام مشترک ایران و اتحادیه اوراسیا با امضای پیش نویس توافقنامه ای بر سر اخذ تعرفه های صادراتی ترجیحی در سال 2017 میلادی در ایروان برداشته شد و سال 2018 بود که این توافقنامه موقت به مدت سه سال بین طرفین امضا شد و اکنون به یک پایداری نسبی رسیده است.

تجارت آسان و باز از مزیت های عضویت ایران در اوراسیا تجارت آسان با کشورهای عضو اوراسیا یکی از مهم ترین مزیت های نسبی بود که ایران به آن دست یافت اما نکته قابل توجه اینکه بعد از چند سال از پیوستن جمهوری اسلامی به این اتحادیه اقتصادی و گمرکی، برخی از زیرساخت های موردنیاز به ویژه پایانه مرزی در ایران و گیلان به عنوان میز ایرانی اوراسیا در کشور، هنوز به صورت کامل فراهم نشده و تجار و بازرگانان در مراودات تجاری و صادراتی با مشکلاتی روبرو هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه تجارت به اوراسیا نیازمند تقویت زیرساخت پایانه مرزی آستارا

توسعه تجارت به اوراسیا نیازمند تقویت زیرساخت پایانه مرزی آستارا