مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 23:102024-01-09پزشكي

واکسینه شدن بیش از 116 هزار کودک هرمزگانی در طرح فلج اطفال


مدیر کل بیماری های مرکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تاکنون بیش از 116 هزار کودک زیر 5 سال هرمزگانی واکسینه شدند.

- ایسنا/هرمزگان مدیر کل بیماری های مرکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تاکنون بیش از 116 هزار کودک زیر 5 سال هرمزگانی واکسینه شدند.

فریده فخاری، امروز (نوزدهم دی ماه)، در جمع خبرنگاران، با ذکر این نکته که مرحله نخست طرح واکسیانسیون فلج اطفال از شانزدهم تا 19 دی در هرمزگان اجرا شد، اظهار کرد: بیش از 62 درصد کودکان و 54 درصد خانوارهای هرمزگانی در طرح واکسیناسیون فلج اطفال شرکت کردند.

وی عنوان کرد: برای به حداقل رساندن بیماری فلج اطفال، واکسیناسیون سالانه در دو نوبت و به صورت فعال و خانه به خانه صورت می گیرد.

مدیر کل بیماری های مرکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در این مرحله 184 هزار و 355 کودک زیر پنج سال استان واکسینه می شوند.

فخار افزود: مرحله دوم این طرح نیز از چهاردهم تا 17 بهمن ماه امسال اجرا می شود و حضور کودکانی که در مرحله نخست هم شرکت کردند الزامی است.

وی بیان کرد: این طرح در مناطق روستایی و حاشیه شهر بندر عباس بصورت خانه به خانه با حضور گروه های عملیاتی، و سایر مناطق شهری بندرعباس بصورت حضوری با مراجع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسینه شدن بیش از 116 هزار کودک هرمزگانی در طرح فلج اطفال

واکسینه شدن بیش از 116 هزار کودک هرمزگانی در طرح فلج اطفال