مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 13:102024-01-14بين الملل

حمله نظامی آمریکا و انگلیس به یمن به نفع چه کسی تمام شد؟


بنا بر تحلیل نشریه انگلیسی اکونومیست، حمله نظامی اخیر آمریکا و انگلیس به یمن، بر وزنه قدرت و محبوبیت صنعاء به عنوان یک قدرت منطقه ای افزود و در عین حال موجب نتوانست حملات علیه کشتی های اسراییلی را متوقف کند.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛  بعید است [جنبش انصارالله] که از یک جنگ 9 ساله قدرتمندتر بیرون آمده، با چند حمله نیروهای ائتلاف متوقف شود .

نشریه انگلیسی اکونومیست با این عبارات حملات ائتلاف آمریکا و انگلیس علیه یمن را که با هدف ایجاد بازدارندگی در قبال حملات علیه کشتی های اسراییلی صورت می گیرد، تشکیک وارد کرد.

  این نشریه در گزارشی طولانی درباره پیامدهای حملات آمریکایی - انگلیسی اخیر به یمن، نوشت که این حملات موجب افزایش قدرت یمن می شود، زیرا آن را به نیرویی در درگیری با قدرت های جهانی و در رأس آنها آمریکا، انگلیس، اسراییل و چند کشور غربی تبدیل کرده است.

  نویسنده در ادامه تصریح کرد: صنعاء از قبل توانایی خود در پایداری را ثابت کرده است، زمانی که در مقابل ائتلاف نظامی تحت هدایت عربستان سعودی که از مارس 2015 به یمن حمله کرد، ایستاد، در آن زمان مقامات سعودی تصور می کردند که می تواند ظرف 6 هفته جنگ را به پایان برسانند، اما پس از گذشت 9 سال همچنان تلاش می کنند تا از باتلاق یمن بیرون بیایند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله نظامی آمریکا و انگلیس به یمن به نفع چه کسی تمام شد؟

حمله نظامی آمریکا و انگلیس به یمن به نفع چه کسی تمام شد؟