مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 10:302024-01-17بين الملل

قدردانی چین از موضع ایران در قبال « استقلال تایوان»


سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری از موضع آشکار ایران و چند کشور دیگر مبنی بر مخالفت آشکار با «استقلال تایوان» قدردانی کرد.

- سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری از موضع آشکار ایران و چند کشور دیگر مبنی بر مخالفت آشکار با استقلال تایوان قدردانی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری از موضع ایران و چند کشور دیگر در قبال موضوع تایوان و برگزاری انتخابات مستقل در آن قدردانی کرد.

مائو در این نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه چین منتشر شده است، در این باره گفت: از 13 ژانویه، کشورها و سازمان های بین المللی، آشکارا بر تعهد خود نسبت به اصل چین واحد، حمایت پابرجا از تلاش های چین برای حفظ استقلال ملی و تمامیت ارضی، مخالفت با هر شکل استقلال تایوان و حمایت از وحدت دوباره چین اعلام کرده اند.

گروه عمده ای از کشورها، از جمله پاکستان، مالدیو، میانمار، ایران، سوریه، تونس، فلسطین، ترکمنستان، قرقیزستان، ارمنستان، آذربایجان، آفریقای مرکزی، نیجر، گینه استوایی، کومور، لسوتو، سومالی، جیبوتی، مالی، بوروندی، گامبیا، وانواتو، تونگا، کیریباتی، دومینیکا، نیکاراگوئه، بولیوی و اتحادیه آفریقا به وضوح، حمایت خود از اصل چین واحد و مخالفت با استقلال تایوان را اعلام کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدردانی چین از موضع ایران در قبال « استقلال تایوان»

قدردانی چین از موضع ایران در قبال « استقلال تایوان»