مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 08:102024-01-16اقتصادي

اکسیر شفابخش خمین نیازمند مراقبت های ویژه


مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران خمین گفت: افزایش قیمت نهاده ها، بیماری، تلفات و عسل های تقلبی، تهدیدی برای تولید عسل خمین است.

- ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران خمین گفت: افزایش قیمت نهاده ها، بیماری، تلفات و عسل های تقلبی، تهدیدی برای تولید عسل خمین است.

محمدرضا رضایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تولید سالانه حدود 450 تن عسل در خمین در سنوات گذشته، اظهار کرد: بین 300 الی 350 زنبوردار در شهرستان خمین فعال هستند ولی به دلیل مشکلاتی از قبیل کمبود شهد، بیماری و تلفات، تولید سال جاری نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده و به حدود 350 تن رسیده است.

وی با اشاره به دچار شدن کندوها به آفت که موجب از بین رفتن زنبورها شده است، ادامه داد: سال جاری به دلیل مواجهه با بیماری، تلفات زیادی به زنبورداران تحمیل شده است.

شبکه دامپزشکی هرساله دام های سبک و سنگین را علیه بیماری تب برفکی واکسینه می کند، می توان این اقدام را علیه کنه کندوهای زنبور عسل نیز انجام داد زیرا بیشترین آسیب وارده به زنبورها بخاطر نفوذ کنه به کندو و وارد کردن آسیب به لاروهای زنبور ایجاد می شود.

وی افزود: کاهش میزان لاروها موجب می شود تا جمعیت زنبورها در کندو شکل نگیرد و در اثر این اتفاق، زنبورها از کندو خارج شده و باز نخواهند گشت که موجب خالی شدن کندو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکسیر شفابخش خمین نیازمند مراقبت های ویژه

اکسیر شفابخش خمین نیازمند مراقبت های ویژه