مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 10:452024-01-18بين الملل

چرا پاکستان هیچگاه وارد جنگ با ایران نخواهد شد؟


کافی است موضع سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان را در نظر بگیرید که گفت: ما سالهاست بر مناطقی که ایران به آنجا حمله موشکی کرده، حاکمیت نداشتیم.

- کافی است موضع سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان را در نظر بگیرید که گفت: ما سالهاست بر مناطقی که ایران به آنجا حمله موشکی کرده، حاکمیت نداشتیم.

آیا این نوع موضع گیری نشانه اعتراف ضمنی بر محق بودن ایران در عملیات موشکی اخیر و برخورد با تروریست های تکفیری نیست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا تقوی نیا، کارشناس مسائل غرب آسیا در یادداشتی در تلگرام نوشت: چرا پاکستان هیچگاه وارد جنگ با ایران نخواهد شد ؟ 1- ایران و پاکستان دو کشور دوست و برادرند و ریشه های مشترک تاریخی، فرهنگی و زبانی دارند.

2- محبوبیت جمهوری اسلامی و رهبران آن در پاکستان تا جایی است که در زمان جنگ 8 ساله صدام علیه ایران، پانصدهزار پاکستانی برای جنگیدن علیه ارتش بعث داوطلب شدند.

3- ایران در خصوص مسئله کشمیر از همان بدو انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی، به طور کامل از موضع پاکستان حمایت کرده و همچنان می کند.

4- در شرق پاکستان ، دشمنی بزرگ و دارای قدرت اتمی به نام هند وجود دارد و در نتیجه پاکستان ناچار است به همسایه غربی خود یعنی ایران تکیه کند و آن را به عنوان عمق استراتژیک خود بپذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پاکستان هیچگاه وارد جنگ با ایران نخواهد شد؟

چرا پاکستان هیچگاه وارد جنگ با ایران نخواهد شد؟