مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 11:302024-01-07بين الملل

انگلیس 300 میلیون پوند برای تولید نسل بعدی سوخت هسته ای سرمایه گذاری می کند


دولت انگلیس اعلام کرد که قصد دارد 300 میلیون پوند برای تولید سوخت هسته ای پیشرفته و مناسب برای نسل بعدی راکتورها اختصاص دهد، چراکه به دنبال حذف روسیه به عنوان اصلی ترین تامین کننده این سوخت در جهان است.

- دولت انگلیس اعلام کرد که قصد دارد 300 میلیون پوند برای تولید سوخت هسته ای پیشرفته و مناسب برای نسل بعدی راکتورها اختصاص دهد، چراکه به دنبال حذف روسیه به عنوان اصلی ترین تامین کننده این سوخت در جهان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، انگلیس یکی از بیش از 20 کشور، از جمله ایالات متحده، فرانسه و کره جنوبی است که اخیراً تعهدی را برای سه برابر کردن ظرفیت هسته ای جهانی تا سال 2050 به عنوان بخشی از تلاش های بین المللی برای کاهش انتشار کربن مخرب برای آب و هوا امضا کردند.

انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که 300 میلیون پوند (معادل 380 میلیون دلار) را برای برنامه هسته ای جدیدی هزینه می کند که هدف آن تولید سوخت هسته ای پیشرفته برای راکتورهای نسل جدیدی است که برق تولید می کنند.

لندن خاطر نشان کرد که سرمایه گذاری جدید این کشور به حمایت از تولید داخلی اورانیوم با غنای پایین (HALEU) کمک می کند - نوعی سوخت که در حال حاضر فقط در مقیاس تجاری توسط روسیه تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس 300 میلیون پوند برای تولید نسل بعدی سوخت هسته ای سرمایه گذاری می کند

انگلیس 300 میلیون پوند برای تولید نسل بعدی سوخت هسته ای سرمایه گذاری می کند