مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 14:352024-01-18اجتماعي

کاشت 2 هزار اصله نهال بومی زاگرس در شهر کرمانشاه


رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه، از برنامه کاشت 2 هزار اصله نهال بومی زاگرس در شهر کرمانشاه خبر داد.

- کامجو غلامی، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی اقلیم زاگرس و اهمیت جایگزینی درختان مقاوم به کم آبی به جای درختان پرنیاز آبی، کاشت درختان بومی زاگرس در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: طی جلسات متعدد با سازمان های مردم نهاد دوستدار محیط زیست اقدام به برنامه ریزی برای کاشت نهال های بومی زاگرس مانند بلوط، داغداغان، بادام کوهی، پسته کوهی و ارغوان در سطح شهر کرمانشاه کرده ایم.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در محل پروژه پارک جنگلی سراب قنبر، قسمت جنگلی پارک غربی، قسمت جنگلی پارک شرقی و باغ گل ها اقدام به چاله کنی جهت کاشت نهال های مذکور شده است.

وی گفت: در مرحله اول و به عنوان آغاز طرح، تعداد 2 هزار نهال در مکان های هدف کاشته خواهد شد، مزیت بزرگی که این درختان دارند این است که خودرو هستند و نیاز چندانی به آبیاری انسانی ندارند، به این معنی که چنانچه بذر یا نهال آنها در طبیعت کاشته شود تنها در سال های اول نیاز به آبیاری مختصری دارند و بعد از آن نیاز خود را از ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 2 هزار اصله نهال بومی زاگرس در شهر کرمانشاه

کاشت 2 هزار اصله نهال بومی زاگرس در شهر کرمانشاه