مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 17:202024-01-15سياسي

مسجد جامع همدان نیاز به مرمت دارد


نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ایمن سازی مساجد بر عهده حاکمیت است، گفت: مسجد جامع همدان با این قدمت و فاخر معماری در حال از بین رفتن است و یکی از ستون های زیر گنبد نشست نامتقارن دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی عصر امروز در کمیته فنی عمرانی در صحن شورا با موضوع بررسی وضعیت عمرانی مساجد اظهار کرد: معماری مساجد ما فضای لازم برای تحقق برنامه ها به ویژه برای جوانان و نوجوانان را ندارد.

وی با بیان اینکه شورای شهر ششم ردیفی برای کمک به مساجد پیش بینی کرد، گفت: امسال بالغ بر 18 میلیارد تومان بودجه برای مساجد در نظر گرفته شده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: روندی برای توزیع و تخصیص بودجه به مساجد و اولویت بندی در این بخش نداشتیم که به منظور تحقق این مهم ابتدا این مهم به امور مساجد واگذار شد.

وی با تأکید بر اینکه ایمن سازی مساجد بر عهده حاکمیت است، افزود: حتی اگر تولیت برخی از این اماکن شناسایی شده دارای مشکل و پرخطر هم نخواهند وظیفه حاکمیت اولویت بندی و ایمن سازی آنها بوده و نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت باشیم.

صفری افلاکی با اشاره به وضعیت نامطلوب برخی مساجد به لحاظ عمرانی و فنی، تصریح کرد: مسجد جامع همدان با این قدمت و این اثر فاخر معماری در حال از بین رفتن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد جامع همدان نیاز به مرمت دارد

مسجد جامع همدان نیاز به مرمت دارد