مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 10:352024-01-20اقتصادي

کاهش هزینه تولید و فروش محصولات دانش بنیان با بازارسازی سازوکار تولید بار اول


در چارچوب سازوکار تولید بار اول که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اجرا گذاشته شده است، تا حد زیادی هزینه های شرکت های دانش بنیان کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ در سال 1397 کارگروه تولید بار اول با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صنعت تشکیل شد تا زمینه را برای استفاده از تولیدات بار اول توسط شرکت ها و سازمان های دولتی فراهم کنند.

تاکنون و در طول 3 سال گذشته، 193 طرح از بیش از 70 دستگاه دولتی و حاکمیتی، توسط دبیرخانه کارگروه تولید بار اول دریافت شده که برای 99 مورد از آن ها مجوز ترک تشریفات قانون و مقررات برگزاری مناقصات از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صادر شده است.

با وجود اینکه این کارگروه وظیفه حمایت از تولیدات داخلی و محصولات بو می سازی شده را عهده دار بود، باز هم برخی سازمان ها و نهاد های دولتی از زیر بار آن شانه خالی کرده و همچون سال های قبل محصول وارداتی خود را از خارج از کشور وارد می کردند.

از این جهت با پیگیری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و در قالب ماده 10 قانون جهش تولید دانش بنیان آیین نامه اجرایی برنامه تولید بار اول توسط دولت ابلاغ شد.

حالا دیگر دانش بنیان ها با یک پشتوانه بسیار قوی قانونی می توانند محصولات بو می سازی شده خود را به وزارتخانه ها و سازمان های دولتی عرضه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش هزینه تولید و فروش محصولات دانش بنیان با بازارسازی سازوکار تولید بار اول

کاهش هزینه تولید و فروش محصولات دانش بنیان با بازارسازی سازوکار تولید بار اول