مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 10:052024-01-05ورزشي

سفیر سابق ایران در اردن: طوفان الاقصی موجب افول هژمونیک آمریکا شد


یکی از تاثیرات و پیامدهای اساسی طوفان الاقصی برهم خوردن نظم جهانی و هندسه نظم بین المللی است که این هم یک نوع شکست و افول هژمونیک ایالات متحده آمریکا در وضعیت روبه جلوی نظام بین الملل محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، رهبر انقلاب اسلانی در دیدارهای اخیر بر این نکته تأکید داشته اند که طوفان الاقصی و عملیات نیروهای مقاومت فلسطینی علیه رژیم اشغالگر قدس آغاز روند آمریکا زدایی از منطقه است و همچنین شکست رژیم صهیونیستی در واقع به معنی شکست آمریکاست.

بر همین اساس پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در گفت وگویی با مجتبی فردوسی پور سفیر سابق ایران در اردن و رییس گروه مطالعات غرب آسیا مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه به بررسی نقش عملیات طوفان الاقصی در روند آمریکازدایی از منطقه غرب آسیا پرداخته است.

  کلیدواژه آمریکازدایی که از سوی رهبر انقلاب طرح شد به بروز چه تحولی در منطقه غرب آسیا اشاره دارد و ابعاد آن چگونه است؟ در همین راستا چه تغییراتی در سیاست ها و رفتار دولت های منطقه بروز یافته و این تغییرات را چگونه باید تفسیر کرد؟ ابعاد اندیشه سیاسی رهبر انقلاب در باب کلیدواژه آمریکازدایی ناظر بر دو مولفه اساسی است؛ مولفه اول اینکه ایالات متحده آمریکا پس از خروج بریتانیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر سابق ایران در اردن: طوفان الاقصی موجب افول هژمونیک آمریکا شد

سفیر سابق ایران در اردن: طوفان الاقصی موجب افول هژمونیک آمریکا شد