مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 20:302024-01-02بين الملل

ترکیه مانع عبور کشتی های مین یاب انگلیس برای استفاده اوکراین


ترکیه امروز سه شنبه اعلام کرد به دوکشتی مین یاب انگلیس اجازه عبور از آبهایش در راه رفتن به دریای سیاه برای استفاده اوکراین را نخواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ترکیه امروز سه شنبه اعلام کرد به دوکشتی مین یاب انگلیس اجازه عبور از آبهایش در مسیر رفتن به دریای سیاه برای استفاده اوکراین را نمی دهد، زیرا پیمان بین المللی مربوط به عبور از تنگه ها در زمان جنگ را نقض می کند.

  بریتانیا ماه گذشته خبر داد دو کشتی مین یاب نیروی دریایی سلطنتی را برای استفاده نیروی دریایی اوکراین می فرستد تا به تقویت عملیات دریایی اوکراین در جنگ با روسیه کمک کند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه خبر داد این کشور عضو ناتو به متحدانش خبر داده تا زمانی که جنگ اوکراین ادامه دارد، به کشتی ها اجازه استفاده از تنگه های بسفر و داردانل را نخواهد داد.

  با آغاز جنگ اوکراین در سال 2022 ترکیه کنوانسیون 1936 مونترو را فعال کرد و عملاً عبور کشتی های نظامی را برای طرف های درگیر مسدود کرد.

این پیمان، کشتی هایی را که به پایگاه های خود باز می گردند، معاف می کند.

ریاست جمهوری ترکیه گفت که این کشور پیمان مذکور را بی طرفانه و بادقت برای جلوگیری از تشدید تنش در دریای سیاه اجرا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه مانع عبور کشتی های مین یاب انگلیس برای استفاده اوکراین

ترکیه مانع عبور کشتی های مین یاب انگلیس برای استفاده اوکراین