مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 21:352024-01-10سياسي

کرزی: خواهان گسترش و تحکیم روابط با ایران هستیم


«حامد کرزی» رییس جمهور اسبق افغانستان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، ضمن محکومیت حمله تروریستی در کرمان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، حامد کرزی رییس جمهور اسبق افغانستان در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس( تویتر سابق)، نوشت که با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه و سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار کرد.

رییس جمهور اسبق افغانستان ضمن محکوم کردن حادثهٔ تروریستی در شهر ‎کرمان، مراتب تسلیت و همدردی خود را به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد.

در جریان 2 انفجار تروریستی در روز 13 دی ماه و در مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در کرمان، 85 نفر از مردم ایران کشته و ده ها نفر نیز زخمی شدند.

کرزی با اشاره به اینکه با کاظمی قمی در مورد قطعنامه 2721 شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان و وضعیت منطقه گفت و گو کرده است، افزود:افغانستان برای تامین صلح و ثبات دائمی، نیاز به یک تفاهم ملی دارد.

وی با تاکید بر تحکیم و گسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور، نقش و همکاری ‎تهران در مراحل مختلف با ‎کابل را مهم خوانده و خواهان دوام همکاری با ایران شد.

پیش از این کاظمی قمی با امیرخان متقی وزیر امور خارجه طالبان دیدار کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرزی: خواهان گسترش و تحکیم روابط با ایران هستیم

کرزی: خواهان گسترش و تحکیم روابط با ایران هستیم