مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 11:002023-12-25پزشكي

بیش از 8000 نفر در چهارمحال و بختیاری از دیابت و فشارخون بالای خود مطلع شدند


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کمتر از دو هفته تا پایان اجرای پویش ملی سلامت به منظور غربالگری و بیماریابی دیابت و پرفشاری خون در استان فرصت باقی است و تاکنون بیش از 8000 نفر از دیابت و فشارخون بالای خود مطلع شدند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کمتر از دو هفته تا پایان اجرای پویش ملی سلامت به منظور غربالگری و بیماریابی دیابت و پرفشاری خون در استان فرصت باقی است و تاکنون بیش از 8000 نفر از دیابت و فشارخون بالای خود مطلع شدند.

علی احمدی چهارم دی ماه با اعلام این خبر به رسانه های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: کمتر از دو هفته تا پایان اجرای پویش ملی سلامت به منظور غربالگری و بیماریابی دیابت و پرفشاری خون در استان فرصت باقی است و افراد بالای 18 سال برای شرکت در غربالگری رایگان دیابت و فشارخون بالا دعوت می شود.

وی افزود: این غربالگری به منظور شناسایی و کشف زودرس بیماران احتمالی در جامعه در حال انجام است تا امکان مداخله و مدیریت پیش و زود هنگام در افراد فراهم شود.

اصلاح سبک زندگی همچون کاهش مصرف نمک و همچنین رصد، مراقبت و درمان بیماری می تواند از مرگ های منتسب به دیابت و فشارخون جلوگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 8000 نفر در چهارمحال و بختیاری از دیابت و فشارخون بالای خود مطلع شدند

بیش از 8000 نفر در چهارمحال و بختیاری از دیابت و فشارخون بالای خود مطلع شدند