مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 22:002024-01-08سياسي

ساخت بالون خلاء به واقعیت نزدیکتر شده است


دانشمندان در نیومکزیکو در حال ایجاد یک بالون خلاء هستند که می تواند با سرعت یک هواپیمای مسافربری تجاری با هدف حمل انسان، تحویل کالا و جاسوسی حرکت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، بالون های خلاء می توانند اجسام را به طور نامحدود در هوا حمل کنند.

این بالون می تواند برای حمل و نقل، نظارت و تحویل بسته استفاده شود.

دانشمندان در نیومکزیکو یک بالون خلاء ساخته اند که می تواند با سرعت یک هواپیمای مسافربری تجاری با هدف حمل انسان، ارسال کالا و جاسوسی حرکت کند.

دانشمندان در حال کار روی یک بالون خلاء با پوسته ای سخت هستند که در نهایت می تواند انسان را حمل و به سرعت یک هواپیمای مسافربری تجاری سفر کند.

مایلز بوکس، فیزیکدان و از محققان این آزمایش گفت که اگر آزمایشات او موفقیت آمیز باشد، این  بالون می تواند برای حمل و نقل، نظارت و حتی پهپادهای تحویل بسته استفاده شود.

محققان از یک ماده فوق سبک وزن به نام هواژل، کره های کوچک و توخالی می سازند، سپس هوا را از آنها می مکند تا یک توپ جامد که سبک تر از جو اطراف است، ایجاد کنند.

بالون های خلاء بر نوع هلیوم یا هیدروژنی که به آرامی قدرت خود را از دست می دهند، غلبه می کنند و می توانند اجسام را برای مدت نامحدودی در هوا حمل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت بالون خلاء به واقعیت نزدیکتر شده است

ساخت بالون خلاء به واقعیت نزدیکتر شده است