مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 16:502023-12-23اقتصادي

تاثیر حقوق کارگران در تورم حداکثر 5 درصد است


دبیر انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی هرمزگان گفت: به زعم اقتصاددانان و وزرای اقتصادی دولت تاثیر افزایش حقوق و دستمزد کارگران بر تورم، بین سه تا 5 درصد است این در حالی است که سیاست های ارزی دست کم 30 درصد در این معادله نقش دارد و دولت مستقیما در آن نقش داشته و خواهد داشت.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا وجدان حقیقی دبیر انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی هرمزگان امروز با بیان اینکه جامعه کار و تلاش را رکن اصلی توسعه کشور ها می داند، اظهارداشت: رسیدن به توسعه راستین در گرو نگاه و توجه متوازن به تمام ابعاد نقش آفرین در پیشرفت است.

وی افزود:  طی سالیان گذشته  تنگ نظری هایی در رابطه با تعیین حقوق و دستمزد کارگران بوده است در حالی که قانون، شورای عالی کار را موظف کرده  که تعیین حداقل حقوق بر اساس دو مولفه تورم و معیشت در نظر گرفته شود اما به این دو مهم توجهی نشده است.

  دبیر انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی هرمزگان، عنوان کرد: یکی از شعارهای دولت سیزدهم متناسب سازی حقوق کارگران با نرخ تورم بود که بر همین اساس دولت سیزدهم در سال اول فعالیتش با افزایش 57 درصد حقوق و دستمزدهای کارگران به وعده خود عمل کرد اما برخی سیگنال هایی که این روزها به جامعه و کارگران از طرف برخی مسئولان ارسال می شود نشان می دهد دولت علاقه ای به افزایش حقوق دستمزد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر حقوق کارگران در تورم حداکثر 5 درصد است

تاثیر حقوق کارگران در تورم حداکثر 5 درصد است