مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 19:302024-01-02بين الملل

لغو مصوبه جنجالی دولت نتانیاهو توسط دادگاه عالی رژیم صهیونیستی


یکی از اصلی ترین اجزای مصوبه جنجالی کابینه نتانیاهو تحت عنوان اصلاحات قضایی محدود کردن اختیارات قوه قضاییه در قانون علت معقولیت با هدف افزایش اختیارات و مصونیت دولت بود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: دیوان عالی رژیم صهیونیستی با 8 رای مصوبه جنجالی دولت نتانیاهو با عنوان اصلاحات قضایی را باطل اعلام کرد.

این مصوبه که از سوی نتانیاهو پیشنهاد شده بود، قانون علت معقولیت را که به سیستم قضایی رژیم صهیونیستی اجازه می داد در صورتی که یک تصمیم اجرایی دولت یا مقامات، خودسرانه یا غیرمنطقی باشد، نسبت به بررسی و درصورت لزوم لغو آن اقدام کند، ملغی می کرد.

مصوبه پیشنهادی نتانیاهو که اختیارات قوه قضاییه را به نفع دولت محدود می کرد، ماه ها موجب برپایی اعتراضاتی گسترده و مستمر در سراسر سرزمین های اشغالی شد.

از هفتم اکتبر و با شروع دور جدید درگیری ها میان رژیم صهیونیستی و حماس اعتراضات سراسری تا حدودی فروکش کرد.

بدلیل گستردگی اعتراضات به این مصوبه، نگرانی های شدیدی در هیئت حاکمه رژیم، پیرامون ایجاد تزلزل جدی در ارتش به دلیل شکل گیری بحران قانونی میان قوه قضاییه و مقننه ایجاد شد.

پس از غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی و ناکامی های مستمر نتانیاهو در جریان نبرد با گروه های مقامت طی سه ماه گذشته، انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لغو مصوبه جنجالی دولت نتانیاهو توسط دادگاه عالی رژیم صهیونیستی

لغو مصوبه جنجالی دولت نتانیاهو توسط دادگاه عالی رژیم صهیونیستی