مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 08:252024-01-08اقتصادي

آزمایش غربالگری مولکولی پس از 20 سال در دولت سیزدهم راه اندازی شد


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: آزمایش غربالگری مولکولی و روش NAT آرزوی 20 ساله ای است که در دولت سیزدهم محقق شد.

  - ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: آزمایش غربالگری مولکولی و روش NAT آرزوی 20 ساله ای است که در دولت سیزدهم محقق شد.

  مصطفی جمالی، شب گذشته 17 دی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: با راه اندازی آزمایش غربالگری مولکولی هم اینک قادر هستیم عوامل ویروسی همچون ایدز را در کمتر از سه یا چهار روز تشخیص دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به اینکه صد درصد نیازهای خونی و فرآورده های خونی کشور تأمین شده و هیچ کمبودی نداریم، گفت: ذخایر خون کشور را از میانگین چهار روز به هشت روز رسانده ایم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه سازمان انتقال خون سالانه 2 میلیون و 700 هزار نفر مراجعه کننده دارد، اضافه کرد: سال گذشته 2 میلیون و 220 هزار نفر خون اهدا کردند.

به گفته وی؛ سازمان انتقال جون با جمعیتی در ارتباط است که به عنوان افراد اهدا کننده خون و نجات دهنده جان سایر انسان ها بهترین انسان های روی زمین هستند.

جمالی از اهدای کنندگان خون به عنوان سرداران گمنام و از کارمندان انتقال خون به عنوان سربازان عرصه سلامت یاد کرد و گفت: سالی سه و نیم میلیون واحد خون و فرآورده در سطح مراکز درمانی کشور است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش غربالگری مولکولی پس از 20 سال در دولت سیزدهم راه اندازی شد

آزمایش غربالگری مولکولی پس از 20 سال در دولت سیزدهم راه اندازی شد