مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 09:152024-01-20پزشكي

این ربات به سالمندان قدرت کوهنوردی می دهد


پژوهشگران نوعی ربات پوشیدنی ابداع کرده اند که به سالمندان و افراد مبتلا به ضعف عضلانی کمک می کند.

- جی پلاس ، با افزایش سن به تدریج قدرت عضلانی بازو ها و پا ها از دست می رود و شرکت کردن در فعالیت های تفریحی مانند پیاده روی و مسافرت دشوار می شود و اغلب نیاز به وسایل کمکی مانند عصا و ویلچر پدید می آید، اما این وسایل کمکی، قدرت عضلانی را بهبود نمی بخشند.

بنابراین، ربات های پوشیدنی که می توانند کمبود قدرت عضلانی را با کمک ربات ها جبران کنند، به عنوان یک فناوری نوآورانه برای بهبود سلامت و کیفیت زندگی سالمندان مورد توجه قرار گرفته اند.

به نقل از نیوزوایز، دکتر لی جونگوون (Lee Jongwon) از مرکز تحقیقات رباتیک هوشمند در مؤسسه علم و فناوری کره جنوبی (KIST)، یک ربات پوشیدنی به نام مون واک-اومنی (MOONWALK-Omni) ساخته که به معنای حمایت فعالانه از قدرت پا در همه جهت ها برای کمک کردن به راه رفتن مشابه راه رفتن روی سطح ماه است.

به گفته جونگوون، یک شهروند سالخورده با پوشیدن این ربات توانست چالش ربات پوشیدنی را برای صعود به قله کوه یئونگبونگ (Mount Yeongbong) در کره جنوبی با موفقیت انجام دهد.

این چالش صعود موفقیت آمیز به کمک قدرت عضلانی مبتنی بر ربات بدون تغییر باتری یا مداخله توسعه دهندگان، امکان تجاری سازی ربات های پوشیدنی را در محیط های پیچیده بیرونی افزایش د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این ربات به سالمندان قدرت کوهنوردی می دهد

این ربات به سالمندان قدرت کوهنوردی می دهد