مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 19:252024-01-09سياسي

رکورد ردصلاحیت شکست


از روز شنبه و بلافاصله پس از مشخص شدن، رویکرد شورای نگهبان و هیات های نظارت در بررسی صلاحیت نامزدهای کسب کرسی نمایندگی مجلس دوازدهم، دامنه وسیعی از فعالان سیاسی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه اعتماد، واکنش سخنگوی شورای نگهبان و شخص وزیر کشور اما نسبت به این انتقادات، انکار هرگونه برخورد سلبی با مقوله ردصلاحیت ها بود.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به آنکه بیش از 11 هزار نفر در انتخابات مجلس دوازدهم واجد صلاحیت شناخته شده اند، تلاش کرد تا از رویکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها دفاع کند.

طحان نظیف و احمد وحیدی اما در شرایطی روی 11هزار فرد تایید صلاحیت شده مانور دادند که هرگز اشاره ای به بیش از 14 هزار نفری که فاقد صلاحیت شناخته شده اند، نکردند.

اما برای شناخت درست عملکرد شورای نگهبان و هیات های اجرایی، لازم است موضوع بررسی صلاحیت ها از منظر تطبیقی مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود در انتخابات مجلس دوازدهم به نسبت دوره های قبل آیا رویکرد سلبی در پیش گرفته شده یا روندهای ایجابی و زمینه سازی برای افزایش رقابت و مشارکت مدنظر بوده است.

بر این اساس اعتماد با مقایسه تطبیقی میزان ردصلاحیت ها از دوره نخست مجلس شورای اسلامی تا دوره دوازدهم تلاش کرده نوری به ابعاد پنهان بحث بتاباند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد ردصلاحیت شکست

رکورد ردصلاحیت شکست