مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 13:502024-01-16سياسي

صدور بیش از 1190 فقره پروانه کار برای اتباع خارجی


طبق گزارش ها طی شش ماهه سال 1402 بیش از 1190 فقره پروانه کار برای نیروهای کار خارجی خواهان اشتغال توسط وزارت کار صادر و 3122 مورد پروانه کار تمدید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی شهریور ماه سال گذشته از سوی معاونت اشتغال وزارت کار در 16 استان راه اندازی شد.

به موجب این سامانه تمام واحدهای اجرایی در استان ها موظف شدند درخواست های مرتبط با استفاده از خدمات اشتغال اتباع خارجی را صرفاً در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی ثبت و رسیدگی کنند.

مطابق داده های آماری در خصوص اشتغال اتباع خارجی، برمبنای عملکرد شش ماهه سال 1402 تعداد 1195 فقره صدور پروانه کار برای نیروهای خواهان اشتغال توسط وزارت کار صورت گرفته و طی این مدت 3122 مورد پروانه کار برای افراد خارجی شاغل در کشور از طریق این وزارتخانه تمدید شده است.

کارفرمایان حقیقی و حقوقی متقاضی استفاده از خدمات اتباع خارجی نیز طبق ماده 121 قانون کار جمهوری اسلامی ایران پس از ثبت نام و ایجاد پرونده شخصی الکترونیکی در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی می توانند نسبت به ثبت درخواست در قالب روادید ورود با حق کار، صدور، تمدید، تجدید و یا ابطال پروانه کار اقدام کنند.

سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی برای تمام اقشار استفاده کننده از خدمات اشتغال نیروی کار افراد غیر ایرانی قابلیت است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور بیش از 1190 فقره پروانه کار برای اتباع خارجی

صدور بیش از 1190 فقره پروانه کار برای اتباع خارجی