مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 12:102023-12-28اقتصادي

تغییر مسیر هند از دریای سرخ به خلیج فارس برای تامین نفت


با وجود تشکیل ائتلاف آمریکایی برای به اصطلاح حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ خبرگزاری بلومبرگ نوشت که هند درصدد پیدا کردن جایگزین برای تامین نفت خود از بین کشورهای همسایه و خاورمیانه به جای پذیرش افزاش هزینه های حمل و نقل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که پالایشگاه های هند - سومین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان - به دنبال حوادث دریای سرخ و به تبع آن تغییر مسیر کشتی ها و تاثیر آن بر طولانی شدن زمان حمل و نقل و افزایش هزینه ها تصمیم گرفته اند  نفت و فرآورده های نفتی را بیشتر از خاورمیانه و سایر کشورهای همسایه تامین کند.

طی هفته های گذشته به دنبال پاسخ مقاومت یمن در مقابله با کشتی های عازم سرزمین های اشغالی، شماری از شرکت های بین المللی هم از ورود به دریای سرخ اجتناب کردند و به جای آن مسیر طولانی عبور از دماغه امید نیک در جنوب آفریقای جنوبی را برگزیدند که سه هفته به زمان سفر کشتی‎ها می افزاید.

از جمله کشتی ها آنهایی هستند که کالاهایی را از طریق دریای مدیترانه و دریای شمال حمل کرده و با عبور از کانال سوئز و دریای سرخ در مسیر خود به سمت آسیا حرکت می کنند.

بلومبرگ به نقل از افرادی که به دلیل حساسیت موضوع خواستند نامشان فاش نشود، گفت که شرکت های کشتیرانی از شرکت های هندی خواسته اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر مسیر هند از دریای سرخ به خلیج فارس برای تامین نفت

تغییر مسیر هند از دریای سرخ به خلیج فارس برای تامین نفت