مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 15:202023-12-24اقتصادي

مهمترین فرایندهای حقوقی، سیاسی و اقتصادی دخیل در افزایش نرخ مهاجرت


یک پژوهشگر مسائل اجتماعی مهمترین فرایندهای حقوقی، سیاسی و اقتصادی که در سال های اخیر منجر به افزایش نرخ مهاجرت از کشور شده است را تشریح کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر مسائل اجتماعی مهمترین فرایندهای حقوقی، سیاسی و اقتصادی که در سال های اخیر منجر به افزایش نرخ مهاجرت از کشور شده است را تشریح کرد.

زینب فاطمی امین شامگاه دوم دی در نشست تحلیل فرایندی مهاجرت نخبگان علمی که در سالن اجتماعات پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس راهبردهای کلان سند راهبردی کشور در امور نخبگان، یکی از وظایف اصلی دستگاه های اجرایی زمینه سازی برای افزایش میزان اثرگذاری نخبگان در جامعه است.

وی با بیان اینکه خارج شدن نخبگان از چرخه اثرگذاری در کشور دو نمود دارد، عنوان کرد: از یک طرف شاهد خروج نخبگان از کشور و عدم بازگشت آنان هستیم و از طرف دیگر با عدم کارایی نخبگانی که هنوز در داخل کشور به سرمی برند، مواجهیم.

علی رغم برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های جدید، هنوز ظرفیت های نهادی لازم که برانگیزاننده حضور و فعالیت نخبگان و بازگشت آنان به کشور باشد، وجود ندارد.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی با تاکید بر اینکه نخبگان و اجتماع علمی نیازمند حمایت نهادی هستند و امیدوار کردن نخبگان به ماندن در کشور، مستلزم مهیا شدن زیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین فرایندهای حقوقی، سیاسی و اقتصادی دخیل در افزایش نرخ مهاجرت

مهمترین فرایندهای حقوقی، سیاسی و اقتصادی دخیل در افزایش نرخ مهاجرت